• Buradasın

    Terkin edilen mükellefiyetlerde e-tebligatlar nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Terkin edilen mükellefiyetlerde e-tebligat yapılamaz 13.
    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesi ve 456 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'ne göre, zorunlu veya ihtiyari olarak elektronik tebligat sistemine dahil olan mükelleflerin, gerçek kişilerde ilgilinin ölümü veya gaipliğine karar verilmesi, tüzel kişilerde ise ticaret sicil kaydının silinmesi halinde, elektronik tebligat adresleri kullanıma kapatılır 15.
    Mükellefiyeti sonlandırılan bir kişiye elektronik ortamda yapılan tebligat geçerli kabul edilmez 3. Normal tebligat usullerine göre tebliğ yapılmalıdır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A solemn Turkish tax officer in a dimly lit government office stamps a document labeled "Mükellefiyet Terkini" while a weary businessman in a suit stands nearby, clutching a stack of unpaid bills with a resigned expression.

    Mükellefiyet terkin edilirse ne olur?

    Mükellefiyet terkini, vergi dairesinin, mükellefin vergi yükümlülüklerini yerine getirmediği veya faaliyetinin bulunmadığı tespit edildiğinde, kayıtların resen kapatılması işlemidir. Mükellefiyet terkinin bazı sonuçları: Vergi beyannamesi verme yükümlülüğü sona erer. Mevcut vergi borçları devam eder, terk işlemi borçları ortadan kaldırmaz. Mükellefiyet kaydının yeniden tesisi için, vergi borçlarının ödenmesi ve belirlenen teminatın verilmesi gerekir. Mükellefin yeniden faaliyet göstermesi durumunda, vergi dairesine başvurarak yeni kayıt yaptırması gerekir.

    Terkin ne anlama gelir?

    Terkin kelimesi, Arapçadan dilimize geçmiş olup "silmek", "yok saymak" ve "hükmünü ortadan kaldırmak" anlamlarına gelir. Terkin kelimesinin bazı kullanım alanları: Hukuk ve tapu sicili: Resmi defterler ve tapu kütüğündeki şerhlerin üzerinin çizilmesi veya ayni bir hakkın tapu sicilinde sonlandırılması işlemi. Vergi hukuku: Tahakkuk veya tahsil edilen bir verginin kaydının iptal edilmesi, vergi mükellefinin alacağının ortadan kaldırılması. Genel kullanım: Belirli bir yer veya saatte buluşmak için anlaşmak, randevulaşmak. Çizim aracı: Çizimlerde kullanılan bir araç.

    Resen terkin edilen şirket e-tebligat alabilir mi?

    Resen terkin edilen bir şirket, e-tebligat almaya devam edemez. Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesi ve 456 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'ne göre, tüzel kişilerin elektronik tebligat adreslerinin kapatılması, ticaret sicil kayıtlarının silinmesi şartına bağlıdır. Ancak, uygulamada vergi daireleri, işi bırakma veya mükellefiyeti resen terk ettirilme durumunda dahi şirketlere elektronik ortamda tebligat yapmaya devam etmekte ve bunu geçerli kabul etmektedir. Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu’nun 17 Mayıs 2024 tarihli kararına göre ise, resen terk edilen gerçek kişilere de mükellefiyetin sona erdiği tarihten sonra yapılacak tebligatın, Vergi Usul Kanunu’nun 107/A maddesi uyarınca elektronik ortamda yapılmasında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Bu nedenle, resen terk edilen bir şirketin e-tebligat alıp alamayacağı, yargı kararlarına ve güncel mevzuata bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Terkin talebi ne zaman yapılır?

    Terkin talebi, taşınmaz hukukunda çeşitli durumlarda yapılabilir: Mülkiyet hakkının sona ermesi veya değişmesi durumunda, örneğin kamulaştırma veya bağış nedeniyle taşınmazın mülkiyetinin kamuya geçmesi. İpotek veya rehin haklarının sona ermesi durumunda. Haciz veya diğer şerhlerin hukuki geçerliliğini kaybetmesi durumunda. Türk vatandaşlığının iptali durumunda, 3 yıllık süre dolmadan taahhüt terkini talep edilmesi halinde. Terkin talebi, aynî hak sahibinin yazılı talebi üzerine gerçekleştirilir.

    Terkin edilen şirkete tebligat nasıl yapılır?

    Terkin edilen bir şirkete tebligat yapılması için, öncelikle şirketin ticaret sicil müdürlüğündeki adresine tebligat çıkarılması gerekmektedir. Eğer bu adres de kapalı ise veya tebellüğden imtina ediliyorsa, Tebligat Kanunu'nun 35. maddesine göre işlem yapılır: 1. Tebligat, şirketin sicile kayıtlı diğer adresine yapılır. 2. Bu adresin de kayıtlı adres olup olmadığı kontrol edilir. 3. Eğer adres kayıtlı ise, tebligat bu adrese yapılır ve kapıya yapıştırılan ihbarnamenin tarihi tebliğ tarihi olarak kabul edilir. Bu süreçte, tebligatın usulüne uygun olarak yapılması için bir avukattan hukuki destek almak faydalı olabilir.

    E-tebligat nedir?

    E-tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu’nda belirlenen tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların, Elektronik Tebligat Yönetmeliği’ne uygun olarak değiştirilemez ve inkar edilemez bir şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) yoluyla alıcılarına iletilmesidir. E-tebligatın bazı avantajları: Zaman ve mekan bağımsızlığı. Hızlı ve güvenli iletim. Çevre dostu. Operasyonel maliyetlerin düşmesi. E-tebligat almak için gerekenler: Türk vatandaşları için kimlik numarasının yer aldığı Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya kanunen kimlik yerine geçen geçerli resmî belge; yabancılar için yabancı kimlik numarası, Mavi Kart numarası, pasaport; tüzel kişiler için tabi oldukları sistem bilgileri. E-tebligat sistemine, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel ve özel tüm kişiler üye olabilir.