• Buradasın

    Telefon abonelikleri üzerinde gerekli düzenlemeler yapılacak ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Telefon abonelikleri üzerinde yapılacak düzenlemeler, bilişim suçlarıyla mücadele ve sahte kimlik kullanımıyla yasa dışı hat alımını önlemek amacıyla çeşitli kısıtlamalar ve denetimler getirmeyi ifade eder 134.
    Bu kapsamda, Türkiye'de yapılacak bazı düzenlemeler şunlardır:
    • Türk vatandaşları için en fazla üç, yabancı uyruklular için en fazla bir mobil hat limiti 134.
    • Tüm telefon abonelik kayıtlarının güncellenmesi ve belirli bir süre içinde güncellenmeyen hatların iletişime kapatılması 134.
    • Dolandırıcılık suçlarında kullanılan telefon hatlarının bağlantısının kesilmesi ve aboneliklerin sonlandırılması 134.
    • ATM işlemlerinde yüz tanıma sistemi ve güvenlik kamerası kayıtlarının en az iki yıl saklanması 14.
    • Yargı süreçleri için bilgi paylaşım zorunluluğu: İstenilen bilgi veya belgelerin 10 gün içinde gönderilmemesi durumunda operatörlere idari para cezası uygulanması 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Abonelik yönetimi nedir?

    Abonelik yönetimi, müşterilerin aboneliklerini takip etme, ürün veya hizmet memnuniyetini sağlama sürecidir. Abonelik yönetimi, işletmelere şu avantajları sağlar: Düzenli gelir: Abonelik, işletmelere düzenli ve öngörülebilir bir gelir kaynağı sunar. Müşteri sadakati: Kişiselleştirilmiş hizmetler ve güvenli ödeme altyapısı ile müşteri sadakati artar. Veri analizi: Müşteri verileri toplanarak hizmetlerin müşteri ihtiyaçlarına göre uyarlanması mümkün olur. Abonelik yönetimi, aynı zamanda kullanıcıların bütçelerini kontrol altında tutmalarına da yardımcı olur.

    Telefon abonelik kayıtları nasıl güncellenir?

    Telefon abonelik kayıtlarının güncellenmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kimlik Doğrulama: Aboneliklerin kurulumu sırasında sıkı kimlik doğrulama yöntemleri uygulanacaktır. 2. Online İşlemler: Operatörlerin mobil uygulamaları veya web siteleri üzerinden abonelik bilgileri güncellenebilir. 3. Müşteri Hizmetleri: Operatörlerin çağrı merkezlerini arayarak (Turkcell: 532, Vodafone: 542, Türk Telekom: 444 1 444) abonelik bilgilerini e-posta veya fiziksel adres yoluyla talep etmek mümkündür. 4. Bayiye Başvuru: Kimlik belgeleriyle bir operatör bayisine giderek de abonelik güncellemesi yapılabilir. Belirlenen süre içinde abonelik kaydını güncellemeyen hatlar iletişime kapatılacaktır.