• Buradasın

    Tebligatla ilgili içtihadı birleştirme kararı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tebligatla ilgili içtihadı birleştirme kararı, 20 Nisan 2021 tarihli ve 31460 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan, Yargıtay İçtihadı Birleştirme Büyük Genel Kurulu’nun “7201 sayılı Tebligat Kanunu’nun 21/2. maddesi uyarınca çıkarılacak tebligat uygulaması” konulu kararıdır 235.
    Bu kararla, muhatabın bilinen en son adresine çıkartılan tebligatın iade edilmesi ve adres kayıt sistemindeki yerleşim yeri adresinin bu adresten farklı olması halinde; adres kayıt sistemindeki yerleşim yeri adresine “Mernis adresi” şerhi verilerek Tebligat Kanunu’nun 21/2. maddesi uyarınca doğrudan tebligat çıkarılmasının yeterli olacağı hükme bağlanmıştır 134.
    Bu karar öncesinde, farklı uygulamalar ve Hukuk Genel Kurulu ile özel daireler arasında görüş farklılıkları bulunmaktaydı 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Usulsuz tebligat gecikmiş itiraza engel mi?

    Usulsüz tebligat, gecikmiş itiraza engel değildir, ancak bazı koşullar gereklidir. Gecikmiş itiraz yapılabilmesi için öncelikle usulüne uygun bir tebligatın yapılmış olması gerekir. Ayrıca, borçlunun bir engel nedeniyle süresinde itiraz edememiş olması ve bu engelin kendi kusurundan kaynaklanmaması gerekir. Borçlu, geçerli bir mazeretini ve esasla ilgili itirazlarını, engelin kalktığı günden itibaren üç gün içinde icra mahkemesine bildirmelidir.

    E-tebligat ve normal tebligat arasındaki fark nedir?

    Elektronik tebligat (e-tebligat) ile normal tebligat (yazılı, posta, kargo veya elden teslim) arasındaki temel farklar şunlardır: Gönderim ve Alım Zamanlarının Teyidi: E-tebligat, adresine ulaştığı anda tebliğ edilmiş sayılır ve bu durum elektronik sertifika ile imzalanır. İçerik Bütünlüğü: E-tebligat, değiştirilemez ve inkar edilemez bir şekilde iletilir. Çevre Dostu: Kağıt kullanımı gerektirmez, bu da çevre dostu bir alternatif sunar. Maliyet Avantajı: Posta, arşivleme ve işlem maliyetlerini düşürür. Yasal Kanıt: E-tebligat, yasal kanıt olarak kullanılabilir. Her iki tebligat türü de hukuki süreçlerin düzgün işlemesi ve tarafların yasal haklarının korunması için önemlidir.

    Usulsuz tebligata karşı hangi mahkemeye başvurulur?

    Usulsüz tebligata karşı başvuru yapılacak mahkeme, tebligatı çıkaran merciin bulunduğu icra dairesinin bağlı olduğu icra mahkemesidir. Ayrıca, icra dairesinde ödeme emrine itiraz etmek de gereklidir. Şikayet süresi, tebligatın usulsüz olduğunu öğrenme tarihinden itibaren 7 gündür.

    Tebligat süresi kaçırıldıktan sonra nasıl düzeltilir?

    Tebligat süresi kaçırıldıktan sonra, menfi (olumsuz) tespit davası açarak borçlu olunmadığının ispatlanması ve icra takibinin durdurulması veya iptal edilmesi sağlanabilir. Ayrıca, usulsüz tebligat şikayeti için aşağıdaki yollar denenebilir: Süresiz şikayet hakkı: Usulsüz tebligat ne zaman öğrenilmiş olursa olsun, icra takibi bitene kadar her zaman icra mahkemesine başvurulabilir. Eski hale getirme talebi: Engelin ortadan kalkmasından itibaren iki hafta içinde eski hale getirme talebinde bulunulabilir. Bu süreçlerde bir avukattan hukuki destek alınması önerilir.

    Tebligatın usulsüz olduğunu kim tespit eder?

    Tebligatın usulsüz olduğunu tebligatın muhatabı veya ilgili kurum tespit edebilir. Muhatap, tebligatın yapıldığı idareye veya ilgili mahkemeye başvurarak tebligatın usulsüzlüğünü bildirebilir ve itirazda bulunabilir. İlgili kurum, yani tebligatı çıkaran makam, tebliğ usulsüzlüğünü denetleme yetkisine sahiptir. Usulsüz tebligat şikayeti, tebligatı çıkaran merciin bulunduğu icra dairesinin bağlı olduğu icra mahkemesine yapılır.

    Tebligat yapılmadan ceza kesinleşir mi?

    Tebligat yapılmadan ceza kesinleşmez. Ceza yargılamasında tebligat, hüküm ifade eden işlemlerin yapılabilmesi için gereklidir. Ceza mahkemesi kararlarıyla ilgili kesinleşme süreci şu şekilde işler: 1. Tebligat: Taraflara ve ilgili kişilere kararların tebliğ edilmesi gerekir. 2. Kesinleşme: Tebligat yapıldıktan sonra, belirtilen yasal süreler içinde itiraz edilmezse veya kanun yoluna başvurulmazsa karar kesinleşir. Dolayısıyla, tebligatın usulüne uygun olarak yapılması ve taraflara ulaştırılması, cezanın kesinleşmesi için önemli bir adımdır.

    Tebligat 35/2 yargıtay kararı nedir?

    Tebligat Kanunu'nun 35/2. maddesine ilişkin Yargıtay kararları şu şekildedir: 1. Yargıtay 12. Hukuk Dairesi'nin 2013 kararına göre, 35. maddeye göre tebligat yapılabilmesi için borçlunun adres kayıt sisteminde bir adresinin bulunmaması ve daha önce kendisine veya adresine kanunun gösterdiği usullere göre tebliğ yapılmış olması zorunludur. 2. Yargıtay 6. Hukuk Dairesi'nin 2012 kararında ise, adres kayıt sisteminde adresleri tespit edilebilen taraflara Tebligat Kanunu'nun 35. maddesine göre tebligat yapılmasında yasal olanak bulunmadığı belirtilmiştir. Bu kararlar, 35. maddenin uygulanabilmesi için gerekli şartları ve sınırlamaları vurgulamaktadır.