• Buradasın

    Taşıma kanunu ihlal tespit tutanağı düzenleme yetkisi kime aittir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşıma kanunu ihlal tespit tutanağı düzenleme yetkisi, aşağıda belirtilen personel tarafından kullanılabilir:
    1. Yetkilendirilmiş Bakanlık personeli 23.
    2. Trafik polisi 34.
    3. Rütbeli jandarma personeli (trafik polisinin görev alanı dışında kalan yerlerde) 34.
    4. Gümrük ve Ticaret Bakanlığının sınır kapılarında görev yapan Gümrük Muhafaza ve Gümrük Muayene Memurları ile bunların amirleri 34.
    5. Belediye Başkanlıklarının denetimden sorumlu zabıtaları 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karayolları taşıma yönetmeliği 34 madde nedir?

    Karayolu Taşıma Yönetmeliği'nin 34. maddesi, bu yönetmelik kapsamındaki taşıtları kullanan şoförlerin sahip olması gereken nitelikleri ve şartları düzenler. Bu maddeye göre şoförlerin: İlgili mevzuatın öngördüğü mesleki yeterlilik belgesine sahip olmaları gerekir. Büyük otobüs kullananlar 26 yaşından gün almış olmalıdır. 66 yaşından gün almamış olmalıdır. Uyuşturucu, silah, insan ve gümrük kaçakçılığı ile terör suçlarından dolayı hürriyeti bağlayıcı ceza almamış olmalıdır. Şoförlük mesleği bakımından bedeni ve psiko-teknik açıdan sağlıklı olduklarını gösteren bir sağlık raporunu, yetkili sağlık kuruluşlarından her beş yılda bir almaları şarttır.

    4925 sayılı karayolu taşıma kanunu nedir?

    4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu, karayolu taşımacılığını düzenlemek, taşımada düzeni ve güvenliği sağlamak amacıyla kabul edilmiştir. Kanunun bazı amaçları: Taşıma işlerinde istihdam edilenlerin niteliklerini, haklarını ve sorumluluklarını saptamak. Karayolu taşımacılığının diğer taşıma sistemleriyle birlikte hizmet vermesini sağlamak. Mevcut imkanların daha yararlı bir şekilde kullanılmasını sağlamak. Kapsamı: Kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını kapsar. Özel otomobillerle yapılan taşımaları, belirli kamu kurumlarına ait taşıtları ve bazı özel durumları kapsamaz. Önemli maddeler: Taşımacılık için bakanlıktan yetki belgesi alma zorunluluğu. Taşımacıların yolcu ve eşya güvenliğini sağlama sorumluluğu. Taşıma hizmetlerinin engellenememesi ve herkesin yararlanmasına açık olması.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 56/1-a, şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak anlamına gelir. Bu maddeye göre cezaya sebep olabilecek ihlaller şunlardır: sinyal vermeden şerit değiştirmek; trafik akışını tehlikeye atacak şekilde ani şerit değiştirmek; iki şerit arasında uzun süre ilerlemek veya hatalı sollama yapmak; emniyet şeridini kullanarak ilerlemek veya diğer araçları sıkıştırmak; dönüşlerde şerit ihlali yapmak ve başka araçların güvenliğini tehlikeye atmak. 56/1-a maddesi, asli kusur olarak kabul edilir ve bu ihlali gerçekleştiren sürücülere 20 ceza puanı eklenir.

    4925 sayılı karayolu taşıma kanununa göre idari para cezaları nelerdir?

    4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu'na göre bazı idari para cezaları: Yetki belgesi almadan veya yetki belgesi kapsamına uygun olmayan faaliyetlerde bulunma: Bin Türk Lirası. Taşıtın yetki belgesine kaydedilmemesi: Beş yüz Türk Lirası. Taşıma hizmetini yapmaktan kaçınma: Beş yüz Türk Lirası. Taşıma faaliyetinin engellenmesi: Bin beş yüz Türk Lirası. Ücret ve zaman tarifelerine uymama: Beş yüz Türk Lirası. Yabancı plakalı taşıtların izinsiz taşıma yapması: Üç bin Türk Lirası. Mesleki yeterlilik belgesine sahip olmadan faaliyet gösterme: Beş yüz Türk Lirası. Şoförlerin mesleki yeterlilik belgesine sahip olmaması: İki yüz Türk Lirası. Bu cezalar, tebliğinden itibaren bir ay içinde ödenir.

    Trafikteki kural ihlallerini kim denetler?

    Trafikteki kural ihlallerini trafik kolluğu denetler. Bu görev, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı'na bağlı trafik kuruluşlarında görevli personel tarafından yerine getirilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 110/b-3 nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu madde 110/b-3 ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun 110. maddesi hakkında bilgi verilebilir. Karayolları Trafik Kanunu'nun 110. maddesi, işleteni veya sahibi devlet ve diğer kamu kuruluşları olan araçların sebebiyet verdiği zararlara ilişkin olanlar dahil, bu kanundan doğan sorumluluk davalarının adli yargıda görüleceğini belirtir. Ayrıca, zarar görenin kamu görevlisi olmasının bu madde hükmünün uygulanmasını önlemeyeceği ve hemzemin geçitte meydana gelen tren-trafik kazalarında da bu kanun hükümlerinin uygulanacağı ifade edilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu 26 madde nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 26. maddesi, belirli araçlarda bulunması gereken plaka, ışık, renk, şekil, sembol ve yazı gibi ayırım işaretlerini düzenler. Bu maddeye göre: Zorunlu işaretler: Belirli araçlarda, çalışma yerini ve şeklini, kapasite ve diğer niteliklerini belirleyen ayırım işaretleri bulundurulması zorunludur. Yasaklamalar: Mevzuatta izin verilmeyen araçlara ışıklı ve/veya sesli uyarı işareti veren cihazların takılması yasaktır. Diğer düzenlemeler: Araçların dışında bulundurulması zorunlu işaretlerden başka, araçlara reklam, yazı, işaret, resim, şekil, sembol, ilan, flama, bayrak ve benzerlerinin takılması, yazılması, sesli ve ışıklı donanımların bulundurulması ve izin verilmesine dair esas ve usuller İçişleri Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikte gösterilir.