Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sponsorluk yönetmeliği, gerçek ve tüzel kişilerin; federasyonlara, gençlik ve spor kulüplerine, sporculara, gençlik ve spor tesisleri ile faaliyetlerine sponsor olmaları ve reklam vermeleri ile ilgili usul ve esasları düzenler 124.
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği'ne göre sponsorluk:
- Bu yönetmelik kapsamındaki alanlara, ticari fayda sağlamak veya sosyal sorumluluk amacıyla, ayni veya nakdi destekte bulunulmasını ifade eder 145.
- Sportif araç, gereç ve malzemeleri kapsar 145.
- Sponsorluk alan kişi, kurum veya kuruluşları tanımlar 145.
- Sponsorları, gençlik ve spor tesisleri ile organizasyonlarına ayni veya nakdi destek sağlayan gerçek veya tüzel kişiler olarak belirtir 145.
Yönetmeliğin kapsamı:
- Federasyonlar, gençlik ve spor kulüpleri, sporcular, yerel yönetimler, kamu kurum ve kuruluşları, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ve Paralimpik Komitesi'ni içerir 124.
Sponsorluk işlemleri:
- Sponsorluk alan ile sponsor arasında yazılı sözleşme yapılmasını zorunlu kılar 235.
- Sponsorluk bedelinin, ayni veya nakdi olarak yapılmasını ve ilgili mevzuata uygun şekilde harcanmasını düzenler 135.
- Kamu düzenini bozan, siyasi veya ayrımcı içeriklere sahip reklam ve işaretlerin kullanımını yasaklar 145.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: