Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SPK'ya şikayet edildiğinde aşağıdaki süreçler gerçekleşir:
- Değerlendirme: Şikayet, genellikle 30-90 gün içerisinde SPK tarafından değerlendirilir 1.
- İhlal Tespiti: Eğer ihlal tespit edilirse, SPK ilgili kurum veya şahıs hakkında idari para cezası, faaliyet izni iptali veya savcılığa suç duyurusu gibi yaptırımlar uygulayabilir 12.
- Doğrudan Zarar Tazmini: SPK, doğrudan zarar tazmini sağlamaz; bu, yatırımcının açacağı özel hukuk davası ile mümkündür 1.
- Bilgilendirme ve Önleyici Denetimler: SPK, yatırımcıları bilgilendirme ve önleyici denetimlerle de korur 12.
Şikayetler, e-Devlet üzerinden veya SPK'nın kendi sistemi üzerinden yapılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: