Buradasın
Sosyal medyada örtülü reklam nasıl anlaşılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medyada örtülü reklam, reklam olduğu açıkça belirtilmeden yapılan tanıtımları ifade eder 24. Örtülü reklamı anlamak için şu ipuçlarına dikkat edilebilir:
- Etiket ve Açıklamalar: Paylaşımlarda "#Reklam", "#Sponsor", "#İşbirliği" gibi etiketlerin kullanılmaması örtülü reklam şüphesini artırır 34.
- Abartılı Öne Çıkarma: Ürün veya marka isimlerinin haber değeri taşıyan içeriklerde abartılı biçimde öne çıkarılması örtülü reklam olabilir 2.
- Haber Görünümü: Haber formatında sunulan ancak gerçekte markanın veya ürünün reklamını içeren içerikler örtülü reklam olarak değerlendirilebilir 14.
- Rakip Ürünlerin Kötülenmesi: Rakip firmaların hedef alınmasa bile olumsuz ima yoluyla ürünlerinin itibarsızlaştırılması örtülü karşılaştırmalı reklam olarak kabul edilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: