• Buradasın

    Sigorta şirketi pert araç için dava açabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sigorta şirketinin pert araç için dava açması mümkün değildir.
    Pert araç durumunda, sigorta şirketi genellikle aracın rayiç bedelini mağdura öder 123. Eğer sigorta şirketi tarafından yapılan ödeme, aracın gerçek rayiç bedelinden düşükse, mağdur bu durumu mahkemeye taşıyarak "pert farkı tazminatı" davası açabilir 15. Bu dava, aracın rayiç bedelinin belirlenmesi için bilirkişi atanmasını gerektirir 1.
    Ayrıca, pert araçlar için değer kaybı davası açmak hukuki açıdan mümkün değildir, çünkü bu araçlar için sigorta şirketi genellikle piyasa değeri üzerinden bir bedelle tazminat öder ve araç kullanımdan kaldırılır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaza Tespit Tutanağı ile sigorta şirketi ödeme yapar mı?

    Kaza tespit tutanağı ile sigorta şirketi ödeme yapabilir. Maddi hasarlı trafik kazalarında, araçların ve kazaya karışan kişilerin güvenliği sağlandıktan sonra, aracın hasarlı kısımlarının gözükebileceği ve kazanın oluş şeklinin anlaşılabileceği şekilde fotoğraflarının ya da videosunun çekilmesi ve kaza tespit tutanağının tutulması gerekir. Kaza tespit tutanağı, 2008 yılından itibaren emniyet görevlileri çağrılmadan araç sürücüleri tarafından tutulabilir. Tutanak, sigorta şirketine iletildikten sonra sigorta şirketi, kusur oranlarını değerlendirir ve mağdur tarafa tazminat ödeyebilir. Ancak, kazada yaralanma veya vefat söz konusu ise mutlaka emniyet güçlerine haber verilmelidir.

    Pert olan araca sigorta şirketi ne öder?

    Sigorta şirketi, pert olan araç için poliçede belirtilen teminat bedelini öder. Ödeme süreci şu şekilde ilerler: 1. Eksper Raporu: Ekspertiz raporu, aracın pert olduğunu belirtir. 2. Belgelerin Teslimi: Kazadan sonra 5 iş günü içinde gerekli belgelerin (ekspertiz raporu, ehliyet ve araç ruhsat fotokopileri, sigorta poliçesi vb.) sigorta şirketine sunulması gerekir. 3. Tazminat Tespiti: Eksperin raporu teslim etmesinden itibaren en geç 10 iş günü içinde tazminat miktarı tespit edilir. 4. Ödeme: Tazminat, hasarın ihbar edildiği tarihten itibaren 45 gün içinde sigortalıya ödenir. Eğer araç sigortalının isteğiyle kendisinde kalırsa, sonraki satış işlemlerinden sigortalı sorumlu olur.

    Bir kazada birden fazla sigorta şirketi varsa ne olur?

    Bir kazada birden fazla sigorta şirketi varsa, zarar verenler poliçe limitini aşmamak üzere zararın tamamından ayrı ayrı sorumludur. Bu durumda, ödemeyi yapan sigorta şirketi, diğer sorumlulara rücu edebilir, yani onlardan ödediği tazminatı geri talep edebilir.

    Sigorta şirketi hangi hallerde rücu edebilir?

    Sigorta şirketinin rücu edebileceği haller şunlardır: Sigortalının kasti hareketi veya ağır kusuru. Ehliyetsiz araç kullanımı. Alkollü veya uyuşturucu madde etkisi altında araç kullanımı. Çalınma veya gasp. Olay yeri terk.

    Araç yangınında sigorta şirketi dava açabilir mi?

    Sigorta şirketi, araç yangınında dava açabilir. Sigorta şirketi, ödediği tazminat tutarınca hukuken sigorta ettiren veya sigortalı yerine geçer ve onların haklarını korumak için dava açabilir. Ayrıca, sigorta şirketi, hasarın nedenini ve boyutunu inceleyerek, poliçe şartlarına uygun olmayan veya sigortalının ihmalinden kaynaklanan yangınlar için ödeme yapmayı reddedebilir. Sigorta şirketlerine karşı açılacak davalar için bir sigorta avukatıyla çalışmak, dava sürecinin doğru şekilde yönetilmesine yardımcı olabilir.

    Değer kaybını sigorta şirketi mi öder karşı taraf mı?

    Araç değer kaybı, kazada kusurlu olan tarafın trafik sigortası tarafından ödenir. Kasko poliçesinde değer kaybı teminatı varsa, kusurlu tarafın araç değer kaybı kasko şirketi tarafından karşılanabilir. Ancak değer kaybı teminatı kasko poliçesinde yer almıyorsa, değer kaybı kasko poliçesi tarafından karşılanmaz. Ayrıca, araç değer kaybı davasının açılabilmesi için öncelikle sigorta kuruluşuna yazılı başvuruda bulunulması gerekir.

    Sigorta pert tespitine nasıl itiraz edilir?

    Sigorta pert tespitine itiraz etmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Arabulucuya Başvuru: İtiraz süreci, dava açmadan önce arabuluculuk başvurusu yapmayı gerektirir. 2. Sigorta Şirketine Yazılı Başvuru: Eksper raporu, kasko poliçesi ve rayiç değer hesaplaması gibi belgelerle sigorta şirketine itiraz dilekçesi sunulur. 3. Sigorta Tahkim Komisyonu'na Başvuru: Sigorta şirketi karara bağlamazsa veya verilen teklif tatmin edici değilse, Sigorta Tahkim Komisyonu'na başvurulabilir. 4. Asliye Ticaret Mahkemesi'nde Dava: Tahkim yolunun uygun olmadığı durumlarda veya arabuluculuktan sonuç alınamazsa, Asliye Ticaret Mahkemesi'nde dava açılabilir. Pert bedeline itiraz sürecinde doğru ve yasal zeminde ilerlemek için bir sigorta avukatından destek alınması önerilir.