Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sigorta bildiriminde bulunması gereken bazı unsurlar şunlardır:
- Sigortalının bilgileri: Adı, soyadı, sosyal güvenlik sicil numarası 15.
- Prime esas kazanç: Çalışanın brüt maaşı 5.
- Çalışılan günler: Ay içinde işe giriş ve işten çıkış tarihleri, eksik gün nedenleri 15.
- İşverene ait bilgiler: Ticari unvan, iş yerinin açık adresi, vergi numarası veya T.C. kimlik numarası 5.
Ayrıca, 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin 1. fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı sayılan kişilerin işe giriş ve işten ayrılış bildirimleri e-sigorta yoluyla yapılmalıdır 2.
Sigorta bildirimlerinin doğru ve eksiksiz yapılması, hem çalışan haklarının korunması hem de işverene idari para cezalarının uygulanmaması açısından önemlidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: