Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sigara paketleri, tütün tüketimini caydırmak ve sağlıklı yaşam bilincini artırmak amacıyla değerlendirilir 245.
Sigara paketlerinin değerlendirilme nedenleri arasında şunlar bulunur:
- Sağlık Uyarıları: Paketlerde yer alan yazılı ve görsel sağlık uyarıları, sosyal pazarlama aracı olarak kullanılarak sigara içmemeyi teşvik eder 25.
- Tütün Endüstrisi ile Mücadele: Sigara paketleri, tütün endüstrisinin reklam ve promosyon araçlarını sınırlayarak tüketimi azaltmayı hedefler 3.
- Marka Algısı: Paket tasarımları, marka imajını ileterek tüketicilerin algısını etkiler ve satın alma davranışlarını yönlendirir 1.
Ayrıca, bazı ülkelerde sigara paketlerinin tek tip hale getirilmesi, paketlerin renk, görsel algı ve şekilleriyle sigara firmasının reklam unsurlarını taşımasını engelleyerek tütün tüketimini azaltmayı amaçlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: