Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sıfır Atık Belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Sıfır Atık Yönetim Sistemi Kurulması 34. İşletmede sıfır atık yönetim sisteminin kurulması ve bu sistemin etkin şekilde uygulanması gereklidir 3.
- Personel Görevlendirilmesi 3. İşletmede, sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasından, uygulanmasından ve izlenmesinden sorumlu olacak kişilerin belirlenmesi gerekir 3.
- Bilgi Girişi 3. Sıfır atık bilgi sistemi üzerinden, tesis bazlı olarak işletme bilgileri ve yıllık oluşan atık miktarı, personel sayısı gibi veriler girilmelidir 3.
- Atıkların Ayrı Toplanması 3. Bina veya yerleşkede en az ikili toplama sistemi kapsamında atıkların toplanması ve belediye veya lisanslı firmaya teslim edilmesi gerekir 3.
- Belgelerin Yüklenmesi 2. Sıfır atık bilgi sistemi üzerinden, başvuru sırasında talep edilen bilgi ve belgelerin yüklenmesi gereklidir 2.
- Başvuru Değerlendirmesi 2. Başvuru, il müdürlüğü tarafından 30 takvim günü içinde değerlendirilir 2. Gerekli görülmesi halinde yerinde incelemeler yapılır 2.
- Eksikliklerin Tamamlanması 2. Başvuruda eksiklik tespit edilirse, başvuru sahibine bildirilir ve eksikliklerin 30 takvim günü içinde tamamlanması istenir 2.
- Belgenin Düzenlenmesi 2. Başvuru uygun bulunursa ve eksiklikler tamamlanırsa, temel seviyede sıfır atık belgesi düzenlenir 2.
İşletmelerin, Sıfır Atık Belgesi alabilmeleri için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin çevre danışmanlık firmalarıyla çalışmaları önerilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: