Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK işyeri tescil başvurusu e-devlet üzerinden şu adımlarla yapılır:
- e-Devlet sistemine giriş yapın 23. Bunun için e-Devlet şifresi, mobil imza veya e-imza kullanılabilir 3. Şifre yoksa PTT şubelerinden temin edilebilir 3.
- Sosyal Güvenlik Kurumu uygulamalarına girin 23. Bunun için "Sosyal Güvenlik Kurumu" yazıp arama yapabilir veya kurumlar menüsünden SGK'yı seçebilirsiniz 2.
- "İşyeri Bildirgesi (4-A'lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden) hizmetini seçin 23.
- Hizmet arayüzünde "Uygulamaya Git" butonuna tıklayın 23.
- Şirketinizle ilgili bilgileri ekranda belirtilen alanlara girin 23. Bu bilgiler arasında bağlı olduğunuz SGK merkezi, iş niteliği, sigortalı çalışanın işe başlayacağı tarih ve sigortalı sayısı yer alır 2.
- Tutmakla mükellef olduğunuz işletme defterinin usulünü ekleyin 2.
- İşyerinizin kayıtlı olduğu açık adresi ekleyin 2.
- İşletmenizin türünü belirten NACE kodunu yazın 2. Bu kodu Ticaret Bakanlığı'nın web sitesinden bulabilirsiniz 2.
- Yönetici Bilgileri bölümünde istenen bilgileri ekleyin 2.
- İşlemleri tamamladıktan sonra tescil belgesinin çıktısını alıp gerekli evraklar ile birlikte SGK il müdürlüğüne götürün 23. Belgeleriniz incelenip onaylandıktan sonra işyerinizin resmi açılışı yapılmış olur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: