• Buradasın

    Şerif Mardin hangi akıma mensup?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şerif Mardin, herhangi bir akıma mensup olmaktan ziyade, Türk sosyolog ve siyaset bilimcisi olarak tanınmaktadır 12.
    Mardin, merkez-çevre teorisini Türkiye’ye adapte etmesiyle bilinir 2. Ayrıca, 1994 yılında Yeni Demokrasi Hareketi'nin (YDH) kurucu üyesi olarak siyasete kısa bir süre katılmış, ancak bu deneyim başarısızlıkla sonuçlanmıştır 12.
    Akademik çalışmalarında din, modernleşme, sivil toplum ve Jön Türkler gibi konuları ele almıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şerif Mardin hangi bilim dalına katkı sağlamıştır?

    Şerif Mardin, siyaset bilimi, tarih, sosyoloji ve din sosyolojisi alanlarında özgün çalışmalar yaparak sosyal bilimlere önemli katkılar sağlamıştır. Bazı katkıları: Merkez-çevre teorisi: İlk kez Edward Shils tarafından kullanılan merkez-çevre teorisini Türkiye’ye adapte etmiştir. Metodolojik yaklaşımlar: Çalışmalarında tarihsel arka plan çözümlemeleri, disiplinler arası yaklaşım ve anlayıcı sosyoloji kullanmıştır. Kavramsal araçlar: Kavramsal araçlardan yararlanmıştır. Derinlemesine analizler: Yalınkat değerlendirmelerden ziyade konunun arka planını, sürekliliğini ve bütünlüğünü gözeten çok katmanlı ve derinlikli analizler sunmuştur. Mahalle baskısı kavramı: 2007 yılında bu kavramı ortaya atmıştır.

    Şerif Mardin'in hayatı kısaca?

    Şerif Mardin (1927, İstanbul - 6 Eylül 2017, İstanbul), Türk sosyolog ve siyaset bilimcisidir. Hayatı kısaca: - Galatasaray Lisesi’nde başladığı orta öğrenimini ABD’de tamamladı. - Stanford Üniversitesi Siyasal Bilimler Bölümü mezuniyetinin ardından lisansüstü eğitimini Johns Hopkins Üniversitesi’nde yaptı. - 1954’te Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne asistan olarak girdi ve doktorasını tamamladı. - 1964’te doçentliğe, 1969’da profesörlüğe yükseldi. - 1973’te geçtiği Boğaziçi Üniversitesi’nde siyaset bilimi ve sosyoloji dersleri verdi. - ABD’de Columbia ve California, İngiltere’de Oxford Üniversitesi’nde konuk öğretim üyesi olarak dersler verdi. - Washington D.C.’deki American University Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde öğretim üyeliği yaptı ve aynı üniversite bünyesinde faaliyet gösteren İslami Araştırmalar Merkezi’nin başkanlığı görevini yürüttü. - Sabancı Üniversitesi ve Şehir Üniversitesi'nde öğretim üyeliği yaptı. - 6 Eylül 2017 tarihinde İstanbul'da vefat etti.

    Şerif Mardin Jön Türklerin siyasi fikirleri 1895-1908 ne anlatıyor?

    Şerif Mardin'in "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908" adlı eseri, Jön Türklerin fikirlerinin ortaya çıkışını ve şekillenmesini ele alır. Eserde işlenen bazı konular: Jön Türklerin en önemli isteklerinin "hürriyet" değil, Osmanlı İmparatorluğu'nun parçalanmasını durdurmak olduğu. Jön Türklerin, derin teoriler veya özgün siyasi formüller ortaya koymamış olmaları. Jön Türklerin, Avrupa'da tartışılan fikirlerin popülerleştirilmiş şekillerinden ve ikinci derecedeki düşünürlerin görüşlerinden etkilenmiş olmaları. Jön Türklerin, Abdülhamit döneminde geliştirilen bazı siyasi ve sosyal dünya görüşlerini kabul etmek zorunda kalmaları. Eserde ele alınan fikir ve siyaset adamları arasında Beşir Fuat, Mizancı Murat, Ahmet Rıza, Abdullah Cevdet ve Prens Sabahattin gibi isimler bulunur.

    Şerif Mardin sosyolog mu?

    Evet, Şerif Mardin bir sosyologdur. Türk sosyolog ve siyaset bilimcisi olan Şerif Mardin, özellikle Türk modernleşmesi, din-siyaset ve Jön Türkler üzerine yaptığı çalışmalarla tanınmıştır.

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması nedir?

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması olarak birkaç eser öne çıkmaktadır: "The Genesis of The Young Ottoman Thought" (1962). "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri: 1895-1908" (1964). "Din ve İdeoloji". "Bediüzzaman Said Nursi Olayı/Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişim". Ayrıca, "merkez-çevre" teorisini Türkiye'ye adapte etmesi ve "mahalle baskısı" kavramını ortaya atması da önemli çalışmaları arasında yer alır.

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki görüşleri nelerdir?

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki bazı görüşleri: Devletin parçalanmasını durdurma isteği: Mardin'e göre Jön Türklerin en büyük hayali hürriyet değil, Osmanlı'nın parçalanmasını durdurabilmektir. Entelektüel derinlik eksikliği: Jön Türklerin siyasi fikirleri, önceki kuşak olan Yeni Osmanlılara oranla daha az spekülatif ve teorik içeriklidir. Eğitim geçmişi: Jön Türkler, Tıbbiye ve Harbiye gibi teknik eğitim veren kurumlarda yetiştikleri için derin siyasi teoriler geliştirememişlerdir. Aksiyon odaklılık: Jön Türkler, sahip oldukları fikirleri radikal bir şekilde savunup kolayca aksiyona geçebildikleri için Yeni Osmanlı aydınlarına göre daha dayanıklıdır. Tarih ve felsefe bilgisi: Jön Türkler, kendi tarihlerini derinlemesine ele alamadıkları gibi felsefeye de yabancıdırlar.