• Buradasın

    Şerif Mardin hangi akıma mensup?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şerif Mardin, liberal ve muhafazakar siyasi akımlara mensup olarak değerlendirilmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki görüşleri nelerdir?

    Şerif Mardin'in Jön Türkler hakkındaki görüşleri şu şekilde özetlenebilir: 1. Siyasi Fikirlerin Sığlığı: Mardin'e göre Jön Türklerin siyasi fikirleri, kendilerinden önceki kuşak olan Yeni Osmanlılara oranla çok daha az teorik ve spekülatif içerikliydi. 2. Eğitim ve Entelektüel Düzey: Jön Türklerin, Tıbbiye ve Harbiye gibi teknik eğitim veren okullarda yetişmeleri, onların Batı'nın siyasi hâkimiyetinin kaynağında modern bilim ve askeri gücün olduğunu düşünmelerine yol açmıştı. Bu durum, entelektüel derinliklerinin sınırlı kalmasına neden olmuştu. 3. İslami Temaların Kullanımı: Mardin, Jön Türklerin İslami temaları propaganda maksadıyla kullandıklarını ve bu nedenle fikirlerinin gerçek içeriğinden ziyade yüzeysel bir düzeyde kaldığını ifade etmişti. 4. Eylem Odaklılık: Jön Türklerin, komitacılık deneyimleri sayesinde daha çok aksiyona yönelik bir siyasi programa sahip oldukları ve bu nedenle Yeni Osmanlı aydınlarına göre daha dayanıklı ve ihtilalci bir kimliğe sahip oldukları belirtilmişti.

    Şerif Mardin sosyolog mu?

    Evet, Şerif Mardin bir sosyologdur.

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması nedir?

    Şerif Mardin'in en önemli çalışması olarak birkaç eser öne çıkmaktadır: "The Genesis of The Young Ottoman Thought" (1962). "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri: 1895-1908" (1964). "Din ve İdeoloji". "Bediüzzaman Said Nursi Olayı/Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişim". Ayrıca, "merkez-çevre" teorisini Türkiye'ye adapte etmesi ve "mahalle baskısı" kavramını ortaya atması da önemli çalışmaları arasında yer alır.

    Şerif Mardin Jön Türklerin siyasi fikirleri 1895-1908 ne anlatıyor?

    Şerif Mardin'in "Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908" adlı eseri, Jön Türklerin fikirlerinin ortaya çıkışını ve şekillenmesini ele alır. Eserde işlenen bazı konular: Jön Türklerin en önemli isteklerinin "hürriyet" değil, Osmanlı İmparatorluğu'nun parçalanmasını durdurmak olduğu. Jön Türklerin, derin teoriler veya özgün siyasi formüller ortaya koymamış olmaları. Jön Türklerin, Avrupa'da tartışılan fikirlerin popülerleştirilmiş şekillerinden ve ikinci derecedeki düşünürlerin görüşlerinden etkilenmiş olmaları. Jön Türklerin, Abdülhamit döneminde geliştirilen bazı siyasi ve sosyal dünya görüşlerini kabul etmek zorunda kalmaları. Eserde ele alınan fikir ve siyaset adamları arasında Beşir Fuat, Mizancı Murat, Ahmet Rıza, Abdullah Cevdet ve Prens Sabahattin gibi isimler bulunur.

    Şerif Mardin'in hayatı kısaca?

    Şerif Mardin (1927, İstanbul - 6 Eylül 2017, İstanbul), Türk sosyolog ve siyaset bilimcisidir. Hayatı kısaca: - Galatasaray Lisesi’nde başladığı orta öğrenimini ABD’de tamamladı. - Stanford Üniversitesi Siyasal Bilimler Bölümü mezuniyetinin ardından lisansüstü eğitimini Johns Hopkins Üniversitesi’nde yaptı. - 1954’te Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne asistan olarak girdi ve doktorasını tamamladı. - 1964’te doçentliğe, 1969’da profesörlüğe yükseldi. - 1973’te geçtiği Boğaziçi Üniversitesi’nde siyaset bilimi ve sosyoloji dersleri verdi. - ABD’de Columbia ve California, İngiltere’de Oxford Üniversitesi’nde konuk öğretim üyesi olarak dersler verdi. - Washington D.C.’deki American University Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde öğretim üyeliği yaptı ve aynı üniversite bünyesinde faaliyet gösteren İslami Araştırmalar Merkezi’nin başkanlığı görevini yürüttü. - Sabancı Üniversitesi ve Şehir Üniversitesi'nde öğretim üyeliği yaptı. - 6 Eylül 2017 tarihinde İstanbul'da vefat etti.

    Şerif Mardin hangi bilim dalına katkı sağlamıştır?

    Şerif Mardin, siyaset bilimi, tarih, sosyoloji ve din sosyolojisi alanlarında özgün çalışmalar yaparak sosyal bilimlere önemli katkılar sağlamıştır. Bazı katkıları: Merkez-çevre teorisi: İlk kez Edward Shils tarafından kullanılan merkez-çevre teorisini Türkiye’ye adapte etmiştir. Metodolojik yaklaşımlar: Çalışmalarında tarihsel arka plan çözümlemeleri, disiplinler arası yaklaşım ve anlayıcı sosyoloji kullanmıştır. Kavramsal araçlar: Kavramsal araçlardan yararlanmıştır. Derinlemesine analizler: Yalınkat değerlendirmelerden ziyade konunun arka planını, sürekliliğini ve bütünlüğünü gözeten çok katmanlı ve derinlikli analizler sunmuştur. Mahalle baskısı kavramı: 2007 yılında bu kavramı ortaya atmıştır.