Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nde tayin işlemleri, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeli Atama ve Yer Değiştirme Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Tayin türleri: Naklen atama. Karşılıklı yer değiştirme suretiyle atama. Zorunlu çalışma süresini tamamlayanların yer değiştirme suretiyle atanması. Mazerete dayalı atama. Başvuru ve değerlendirme süreci: Personel, her yılın 1-15 Nisan tarihleri arasında yer değiştirme talep formunu hizmet birimine teslim eder. Başvurular, hizmet birimleri tarafından değerlendirilip 1-15 Mayıs tarihleri arasında Personel Dairesi Başkanlığına iletilir. Genel Müdürlük, başvuruları personelin atanma istek formu, değerlendirme formu, tercih sırası, hizmet puanı ve hizmet süresini dikkate alarak değerlendirir. Müracaatlar Haziran ayında değerlendirilir ve uygun olanların atamaları en geç Temmuz ayı sonuna kadar yapılır.