• Buradasın

    Özelge arama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özelge arama yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. Form Doldurma: İlgili kamu kurumunun belirlediği özelge talep formunu doldurmak gerekmektedir 12. Bu form, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesinde bulunabilir 4.
    2. Gerekli Belgelerin Temini: Özelge talebini destekleyici belgelerin de forma eklenmesi gerekmektedir 1.
    3. Başvuru: Doldurulan form ve belgeler, elektronik veya fiziki olarak ilgili kamu kurumuna iletilmelidir 12.
    4. Değerlendirme Süreci: Kamu kurumu, başvuruyu ve ekindeki belgeleri değerlendirerek özelgeyi hazırlar 1.
    Ayrıca, özelge arama motorları kullanarak da özelge bilgilerine hızlı erişim sağlanabilir 3. Bu motorlar, anahtar kelimeler, tarih aralıkları veya belirli kurumlara göre arama yapılmasına olanak tanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özelge nedir?

    Özelge, mükelleflerin ve vergi sorumlularının vergi durumları ve vergi uygulaması bakımından tereddüt ettikleri konular hakkında yetkili makamlardan yazılı olarak talep ettikleri açıklamadır. Özelge, aşağıdaki özellikleri taşır: - Sadece talep eden kişiyi bağlar, üçüncü kişileri bağlamaz. - Gelir İdaresi Başkanlığı veya diğer yetkili makamlar tarafından verilir. - Özelge talepleri, Özelge Talep Formu kullanılarak yapılır.

    Özelge talep sorgulama nasıl yapılır?

    Özelge talep sorgulama için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Özelge Talep Formu Doldurulması: Özelge talepleri, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan "Özelge Talep Formu" kullanılarak yapılır. 2. Başvuru Yerinin Belirlenmesi: Özelge talepleri, mükelleflerin gelir veya kurumlar vergisi bakımından sürekli mükellefiyetlerinin bulunduğu vergi dairesi başkanlıkları veya vergi dairesi başkanlığı bulunmayan illerde defterdarlıklara yapılır. 3. Başvuru Yöntemi: Başvurular, elektronik olarak İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden de gerçekleştirilebilir. Özelge talep edilemeyecek durumlar arasında ise somut bir olaya dayanmayan teorik hususlar ve yargıya intikal etmiş olaylar yer alır.

    Özelgeler nereden takip edilir?

    Özelgeleri takip etmek için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesi kullanılabilir. Özelge taleplerine ve emsal özelgelere ulaşmak için adres: www.gib.gov.tr/node/171056.

    Özelgede hangi konular yer alır?

    Özelgede yer alan konular şunlardır: 1. Mükelleflerin vergi durumları ve vergi uygulamaları ile ilgili açık olmayan veya tereddüt ettikleri hususlar. 2. Kanunlar, tebliğler, genelgeler ve iç genelgeler çerçevesinde verilen bilgiler. 3. Yargıya intikal etmiş olaylar ve hakkında vergi incelemesi yapılan konularla ilgili talepler özelge kapsamında değerlendirilmez. 4. Somut bir olaya dayanmayan, teorik hususlara ilişkin bilgi ve izahat talepleri de özelgenin dışında kalır. Özelge talepleri, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan "Özelge Talep Formu" kullanılarak yapılır.

    Google'da özel arama nasıl açılır?

    Google'da özel arama açmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Tarayıcıda Google'a giriş yapın: www.google.com adresine gidip sağ üstteki Google Hesabı profil resminize tıklayın ve "Oturumu kapat" seçeneğini seçin. 2. Programmable Search Engine'i açın: Google'ın Programmable Search Engine platformu üzerinden "Yeni Arama Motoru Oluştur" seçeneğine tıklayın. 3. Arama ayarlarını girin: Arama motorunuzun veri çekeceği web sitelerini seçin, adını ve kısa açıklamasını girin. 4. Ayarları özelleştirin: Dil, bölge, tasarım ayarları ve filtreleme gibi özellikleri zevkinize göre ayarlayın. 5. Aramaya başlayın: Sonuçlarınızı düzenledikten sonra arama motorunu tarayıcınıza ekleyebilir veya ana sayfanız olarak ayarlayabilirsiniz. Ayrıca, Google'da genel arama yaparken belirli kelimeleri hariç tutmak veya dahil etmek için arama operatörlerini kullanabilirsiniz.

    Gider pusulası özelge nasıl alınır?

    Gider pusulası özelgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Vergi Dairesine Başvuru: Öncelikle vergi dairesine başvuru yapılarak resmi izin alınmalıdır. 2. İzin Belgesi: Vergi dairesi tarafından başvuranın vergi levhasına göre izin belgesi düzenlenir. 3. Belge Temini: Bu izin belgesi ile Maliye Bakanlığı'ndan veya noterden gider pusulası temin edilebilir. Gider pusulası, iki nüsha halinde düzenlenmeli ve her iki tarafça da imzalanmalıdır.

    Vergi dairesi özelge nasıl alınır?

    Vergi dairesi özelgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru Formunun Doldurulması: İlgili kamu kurumunun belirlediği özelge talep formu doldurulmalıdır. 2. Gerekli Belgelerin Temini: Özelge talebini destekleyici belgeler de forma eklenmelidir. 3. Başvurunun Yapılması: Doldurulan form ve belgeler, elektronik veya fiziki olarak ilgili vergi dairesine iletilmelidir. 4. Değerlendirme Süreci: Vergi dairesi, başvuruyu ve ekindeki belgeleri değerlendirerek özelgeyi hazırlar. Özelge talepleri, mükelleflerin gelir veya kurumlar vergisi bakımından sürekli mükellefiyetlerinin bulunduğu vergi dairesi başkanlıkları veya vergi dairesi başkanlığı bulunmayan illerde defterdarlıklardan yapılır.