Türk öğretmenlerin yurtdışına gitme nedenleri arasında şunlar bulunmaktadır: Ekonomik sebepler ve daha iyi yaşam koşulları: Öğretmenler, özellikle büyük şehirlerde çalışan ve eşi çalışmayan kişiler, ekonomik kaygılar nedeniyle yurtdışına gitmeyi tercih edebilirler. Yeni yerler keşfetme ve kültürel etkileşim: Öğretmenlerin yeni yerler görmek ve farklı kültürlerle etkileşim kurma isteği de önemli bir motivasyon kaynağıdır. Uluslararası deneyim ve kariyer gelişimi: Uluslararası okullarda görev yaparak kariyerlerini geliştirme ve uluslararası deneyim kazanma amacı da bulunmaktadır. Ayrıca, son yıllarda artan öğretmen göçünde, özellikle İngilizce bilen, uluslararası programlarda deneyimli, fizik, kimya, biyoloji, matematik ve bilgisayar alanlarında uzman öğretmenlerin tercih edildiği görülmektedir.