• Buradasın

    Nüfus müdürlüğünde çalışan memurlar nereye şikayet edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nüfus müdürlüğünde çalışan memurlar hakkında şikayet, aşağıdaki yerlere yapılabilir:
    1. İlgili Nüfus Müdürlüğü: Şikayet konusunu doğrudan ilgili nüfus müdürlüğüne iletmek mümkündür 2.
    2. Alo 199 Nüfus Hattı: Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı tarafından oluşturulan bu hat üzerinden şikayetlerinizi iletebilirsiniz 2.
    3. Alo 156 İhbar Hattı: Hukuksal bir sorun veya yasa dışı bir durumla karşılaşırsanız, bu hattı arayarak yardım isteyebilirsiniz 2.
    4. Valilik veya İl Müdürlüğü: Şikayetlerin çözümünde etkili olmadığını düşünüyorsanız, ilgili valiliğe veya il müdürlüğüne başvurabilirsiniz 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Alo 199 nüfus müdürlüğüne şikayet eder mi?

    Alo 199, nüfus müdürlüğüne şikayet etmek için doğrudan bir hizmet sunmaz. Alo 199, nüfus ve vatandaşlık işlemleri için bilgi alma, randevu alma, başvuru sorgulama gibi hizmetler sunan bir çağrı merkezidir. Nüfus müdürlüğüne şikayetinizi iletmek için doğrudan ilgili il veya ilçe nüfus müdürlüğüyle iletişime geçmeniz daha uygun olacaktır.

    İl Nüfus Müdürlükleri neden şikayet ediliyor?

    İl Nüfus Müdürlükleri'nin şikayet edilme sebepleri arasında şunlar bulunmaktadır: Randevu sistemindeki aksaklıklar. Evrak eksikliği veya yanlış bilgilendirme. Personelin tutumu. Uzun bekleme süreleri. Bu tür sorunlar için başvuru yapılabilecek bazı kanallar şunlardır: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER). İçişleri Bakanlığı. Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Dilekçe Komisyonu.

    Memur hakkında şikayette bulununca ne olur?

    Memur hakkında şikayette bulunulması durumunda olabilecekler: Şikayet ve müracaat hakkı: Devlet memurları, amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet hakkına sahiptirler. Şikayet usulü: Şikayetler, en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile ve şikayet edilen amirler atlanarak yapılır. Karar mercii: Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir. Süre: Şikayetlerin incelenmesi ve karara bağlanması için ilgili işlemlerin en geç 30 gün içinde tamamlanması zorunludur. İtiraz hakkı: Şikayette bulunan ve şikayet edilen memurlar, yetkili amirlerce verilen kararlara karşı bir üst mercie itiraz edebilirler. Şikayet edenin sorumluluğu: Şikayet haklarını kullanan memurlara şikayetlerinden dolayı bir ceza verilemez, ancak usulsüz şikayet durumunda memur disiplin cezasıyla karşılaşabilir. Ayrıca, memurların görevleri sırasında haberdar oldukları konusu suç teşkil eden durumları yetkili makamlara bildirmeleri zorunludur.

    Nüfus müdürlükleri hangi kanuna tabi?

    Nüfus müdürlükleri, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'na tabidir.