• Buradasın

    Müellif numarası nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Müellif numarası almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. YDS Kullanıcı Hesabı Başvurusu: "yds.csb.gov.tr/pages/login" adresine giriş yaparak "YDS giriş" butonuna tıklayıp e-devlet şifresi ile Yapı Denetim Sisteminde "YDS kullanıcı hesap başvurusu" yapılır 1.
    2. Başvuru Onayı: Başvuru sonrasında "Onay Başvurusu" sistem üzerinden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüklerine iletilir 1.
    3. Fiziksel Belgelerin Teslimi: "Onay Bekliyor" durumundaki başvuruların tamamlanabilmesi için, aşağıda belirtilen belgelerin dilekçe ekinde ilgili il müdürlüğüne verilmesi gerekir 1:
      • Dilekçe (örnek dilekçe) 1;
      • Kimlik fotokopisi 1;
      • Noter onaylı veya üniversiteden "aslı gibidir" onaylı diploma veya e-devletten alınmış mezun belgesi 1;
      • Büro Tescil Belgesi fotokopisi 1;
      • Meslek odasından son 3 ay içerisinde alınmış "Oda Kayıt Belgesi aslı" (mimar ve mühendisler için) 1;
      • Yapı Denetim Sistemi Kullanım Sözleşmesi (hesap başvurusu yapıldıktan sonra, başvuru ekranından çıkarılır ve tüm sayfaları imzalanır) 1.
    Şantiye şefleri için ek olarak "Transkript aslı veya e-devletten alınmış transkript" gereklidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Müellif ne demek?

    Müellif, herhangi bir edebi eseri ortaya koyan, yazar kimse anlamına gelir. Ayrıca, mimarlık ve mühendislik alanı ile ilgili ortaya çıkan her türlü proje, hesap ve çizim işlerini yapan kimselere de müellif denir. Müellif kelimesi, Arapça "telif" (yazmak) sözcüğünden türetilmiştir.

    Proje müellifliği belgesi nasıl alınır?

    Proje müellifliği belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Yapı Denetim Sistemine Kayıt: - YDS.csb.gov.tr adresine giriş yapılır ve "YDS Kullanıcı Hesap Başvurusu" yapılır. - Başvuru sonrasında onay için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğüne gerekli belgeler sunulur. 2. Gerekli Belgeler: - Dilekçe. - Kimlik fotokopisi. - Noter onaylı veya üniversiteden "aslı gibidir" onaylı diploma veya e-devletten alınmış mezun belgesi. - Büro Tescil Belgesi fotokopisi. - Meslek odasından son 3 ay içerisinde alınmış "Oda Kayıt Belgesi aslı" (mimar ve mühendisler için). - Yapı Denetim Sistemi Kullanım Sözleşmesi (hesap başvurusu yapıldıktan sonra, başvuru ekranından çıkarılır ve tüm sayfaları imzalanır). Belgelerin okunaklı bir şekilde taranması ve iskenderun@mo.org.tr adresine gönderilmesi de gerekebilir. Detaylı bilgi ve destek için ilgili meslek odalarıyla iletişime geçilmesi önerilir.