• Buradasın

    Lihkap plan onayı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lihkap plan onayı, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir:
    1. HKMO'ya Kayıt ve Tescil: Lisanslı Harita Kadastro Mühendisi (Lihkap), TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası'na (HKMO) kayıt ve tescil yaptırmalıdır 12.
    2. Belgenin Onay İşlemleri: Kayıt işleminden sonra belgenin onay işlemleri tamamlanır 1.
    3. Web Tapu Başvurusu: LİHKAB Ofis Otomasyon Sistemi ile entegrasyon sağlandığından, vatandaşlar başvurularını webtapu.tkgm.gov.tr internet sitesinden yapabilirler 13.
    Ayrıca, LİHKAB'lar tarafından hazırlanan planlar, ilgili kamu idaresinin mevzuatla yetkilendirilmiş organları tarafından onaylanmalıdır 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Lihkap belgesi nasıl alınır?

    Lihkab (Lisanslı Harita Kadastro Mühendislik Bürosu) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. HKMO'ya Kayıt: Lihkab tescil belgesi, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası'na (HKMO) kayıt ve tescil yaptırılarak alınır. 2. Onay Süreci: Kayıt işleminden sonra belgenin onay işlemleri gerçekleştirilir. Gerekli Belgeler: Son altı ay içinde çekilmiş üç adet vesikalık fotoğraf; Diploma veya bitirme belgesinin aslı veya onaylı örneği; Oda tarafından, başvuru yılı içinde düzenlenmiş üye sicil kayıt belgesinin aslı veya onaylı örneği; İlgili kamu kuruluşundan veya özel sektörde çalışanlar için Odadan, mühendis olarak en az beş yıl çalışıldığına dair belge; Adli sicil kaydının bulunmadığına ilişkin yazılı beyan; Sağlık açısından görevi yapmaya engel bir durumun olmadığına dair yazılı beyan; Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyan; Her yıl yeniden değerleme oranında güncellenen miktardaki teminatın bankaya yatırıldığını ve Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü adına bloke edildiğini gösteren belge. Ek Notlar: Lisans belgesi, 65 yaşın altındaki ve en az on yıl kamu veya özel sektörde arazi ölçüm ve kadastro mühendisi olarak çalışmış arazi ölçümcülerine verilir. Belgenin her yıl Ocak ayının sonuna kadar yıllık onayının yaptırılması zorunludur.

    Lihkap belgesi ne işe yarar?

    Lihkab belgesi, Lisanslı Harita Kadastro Bürosu'nun kısaltması olup, lisanslı harita mühendislerinin kamu adına iş yapabilmeleri için gerekli olan yetkiyi sağlar. Lihkab belgesinin işe yaradığı bazı alanlar: Tescile tabi olan işler: Yola parka terk, ifraz, ihdas, birleştirme, cins değişikliği, irtifak hakkı tesisi veya terkini gibi işlemlerin yapımı ve kontrolü. Tescile tabi olmayan işler: Aplikasyon, parsel ve bağımsız bölüm yer gösterme yapımı ve kontrolü. Lihkab büroları, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün lisanslama ve denetlemelerine tabidir ve kamu kurumu niteliğinde hizmet verir.

    Lihkap belgesi kaç yılda bir yenilenir?

    Lihkap (Lisanslı Harita Kadastro Bürosu) belgesi, her yıl Ocak ayı sonuna kadar yenilenmelidir.

    Lihkab plan örneği nereden alınır?

    Lihkab plan örneği, Lisanslı Harita Kadastro Mühendisleri ve Büroları (LİHKAB) tarafından verilmektedir. Plan örneği almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Talep sahibinin uygunluğu: Talep sahibinin, taşınmaz veya işlem yönüyle yasal ilgisi bulunmalıdır. 2. Gerekli belgelerin hazırlanması: Taşınmaz malikinin kimlik belgesi, vekilin vekaletname ve kimlik belgesi gibi belgeler hazırlanmalıdır. 3. LİHKAB bürosuna başvuru: Hazırlanan belgelerle ilgili LİHKAB bürosuna başvurulmalıdır. LİHKAB bürolarının iletişim bilgilerine aşağıdaki sitelerden ulaşılabilir: lihkabmilas.com; lihkabankara.org; fatihlihkab.com.

    Plan askı süresi ne kadar?

    Plan askı süresi, imar planı türüne göre değişiklik gösterir: Nazım imar planları için askı süresi genellikle 30 gündür. Uygulama imar planları için askı süresi ise 15 gündür. Askı süresi boyunca, imar planlarına itiraz edilebilir.