• Buradasın

    Lastik patlaması sonucu ölümde kim sorumludur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lastik patlaması sonucu ölüm olayında sorumluluk, lastiğin patlamasına neden olan duruma ve olayın koşullarına bağlı olarak değişir.
    1. İş Kazası Bağlamında: Eğer lastik patlaması bir iş kazası sonucu ölüme yol açmışsa, işverenin bakım noksanlığından dolayı kusura dayalı sorumluluğu söz konusu olabilir 1.
    2. Trafik Kazası Bağlamında: Trafik kazasında lastiğin patlaması, sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesine ve kazaya neden olmasına yol açmışsa, sürücü asli kusurlu olarak sorumlu tutulabilir 2.
    3. Bilinçli Taksir Durumu: Alkollü bir sürücünün lastiği patlayan aracıyla bir kişiye çarparak ölümüne neden olması durumunda, bilinçli taksirle ölüme neden olma suçundan sorumluluk doğar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yargıtay lastik patlaması kusur oranı nasıl belirlenir?

    Yargıtay'a göre, lastik patlaması gibi olaylar beklenemez hal olarak kabul edilir ve kusur oranı belirlenmesinde işletenin bakım kusurundan kaynaklandığı düşünülür. Trafik kazalarında kusur oranı, aşağıdaki adımlar izlenerek belirlenir: 1. Kaza tespit tutanağı tutulması ve olay yerinin fotoğraflanması. 2. Tutanakların, tarafların bağlı bulunduğu sigorta şirketlerine gönderilmesi. 3. Sigorta şirketleri tarafından alınan tutanakların, Trafik Bilgi ve Gözetim Merkezi'ne (TRAMER) iletilmesi ve kusur oranlarının belirlenmesi. 4. Tarafların, belirlenen kusur oranlarına itiraz edebilmesi durumunda, itirazların değerlendirilerek tekrar inceleme yapılması. 5. Kusur oranlarının kesinleşmesinin ardından, tazminat ve hasar ödemelerinin yapılması.

    Lastik patlaması en tehlikeli ne zaman olur?

    Lastik patlaması en tehlikeli olduğunda yüksek hızda seyir halindeyken meydana gelir. Diğer tehlikeli durumlar şunlardır: - Viraj alırken: Patlak lastikle viraj yapmak, aracın yol tutuşunu kaybetmesine neden olabilir. - Zorlu hava koşullarında: Yağmurlu, karlı veya buzlu yollarda patlak lastikle sürmek kayma riskini artırır. - Aşırı yük taşıma: Aracın taşıma kapasitesini aşmak, lastiklerin aşırı gerilip patlama riskini artırır.