• Buradasın

    Yargıtay lastik patlaması kusur oranı nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yargıtay'a göre, lastik patlaması gibi olaylar beklenemez hal olarak kabul edilir ve kusur oranı belirlenmesinde işletenin bakım kusurundan kaynaklandığı düşünülür 1.
    Trafik kazalarında kusur oranı, aşağıdaki adımlar izlenerek belirlenir:
    1. Kaza tespit tutanağı tutulması ve olay yerinin fotoğraflanması 24.
    2. Tutanakların, tarafların bağlı bulunduğu sigorta şirketlerine gönderilmesi 4.
    3. Sigorta şirketleri tarafından alınan tutanakların, Trafik Bilgi ve Gözetim Merkezi'ne (TRAMER) iletilmesi ve kusur oranlarının belirlenmesi 4. Bu inceleme genellikle üç iş günü içinde tamamlanır 4.
    4. Tarafların, belirlenen kusur oranlarına itiraz edebilmesi durumunda, itirazların değerlendirilerek tekrar inceleme yapılması 4.
    5. Kusur oranlarının kesinleşmesinin ardından, tazminat ve hasar ödemelerinin yapılması 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Lastik patlaması trafik kazası kusur oranı yüzde kaç?

    Lastik patlaması nedeniyle meydana gelen trafik kazasında kusur oranı, kazanın diğer koşullarına ve ihlal edilen kurallara bağlı olarak değişir. Kusur oranları genellikle şu şekilde sınıflandırılır: %0: Kazada hiçbir hatası olmayan sürücü. %25: Kısmi kusurlu sürücü. %50: Eşit kusurlu sürücüler. %75: Kısmi kusurlu sürücü. %100: Tamamen kusurlu sürücü. Lastik patlaması doğrudan bir kusur olarak değerlendirilmez, ancak kazanın meydana gelmesinde başka bir kural ihlali varsa, bu ihlalin oranı kusur oranını belirler. Örnekler: Asli kusur: Kırmızı ışıkta geçme, hatalı sollama gibi ciddi ihlaller. Tali kusur: Yetersiz veya hatalı yol işaretlemelerine dikkat etmeme, hava koşullarına uygun hızda seyretmeme. Kusur oranı, kaza tespit tutanakları, sigorta şirketi incelemeleri ve TRAMER değerlendirmeleri ile belirlenir.