Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kiracı ikametgahını almak için aşağıdaki adımları izlemesi gerekmektedir:
- Gerekli belgeleri hazırlamak: Kiralama sözleşmesi veya kira kontratı, kimlik belgesi (T.C. kimlik kartı, pasaport vb.) ve kiracı olduğunuzu kanıtlayan belgeler (kira ödemeleri, fatura vb.) 12.
- Ev sahibinin iznini almak: Kiracı olduğunuz eve ikametgah alabilmeniz için ev sahibi veya kiraya verenin onayını almak gerekmektedir 1.
- Nüfus Müdürlüğü'ne başvurmak: Belgeleri topladıktan sonra, bulunduğunuz ilçedeki Nüfus Müdürlüğü’ne randevu alarak başvurmak gerekmektedir 12.
- Başvuru formunu doldurmak: Nüfus Müdürlüğü’nde ikametgah almak istediğiniz adresi ve kimlik bilgilerinizi içeren formu doldurmak 1.
- Belgeleri teslim etmek: Hazırladığınız belgeleri ve doldurduğunuz formu Nüfus Müdürlüğü’ne teslim etmek 1.
- İşlemin tamamlanması: Başvurunuz onaylandığında, ikametgah adresiniz güncellenecektir 1. Bu süreç genellikle birkaç gün içerisinde tamamlanır 1.
- İkametgah belgesini almak: İşlemler tamamlandıktan sonra, yeni ikametgah adresinizi gösteren belgenizi alabilirsiniz 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: