• Buradasın

    Kendi istifa eden akademisyen yeşil pasaport alabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, kendi isteğiyle istifa eden akademisyen yeşil pasaport alabilir 12.
    5682 sayılı Pasaport Kanunu'nun ek 4. maddesine göre, yeşil pasaport hakkını elde etmeden istifa eden kamu görevlileri; birinci, ikinci veya üçüncü derecelerde kendi unvan veya rütbelerine ait kadro bulunması halinde, aynı kıdem ve rütbeye sahip emsallerinin yeşil pasaport alma hakkını elde ettikleri tarihte müstafi olsalar dahi yeşil pasaport alabilirler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeşil pasaport için kaç yıl akademisyen olmak gerekir?

    Yeşil pasaport alabilmek için akademisyenlerin en az 15 yıl mesleki kıdeme sahip olmaları gerekmektedir.

    Görev süresi uzatılmayan akademisyen yeşil pasaport alabilir mi?

    Görev süresi uzatılmayan akademisyen, yeşil pasaport alabilir. Yeşil pasaport alma hakkı, 5682 sayılı Pasaport Kanunu'nun 14. maddesinde belirtilen kadro derecelerine bağlıdır. Gerekli belgeler: Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu; Nüfus cüzdanı fotokopisi; Son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğraf; Kadro derece ve unvanını gösteren belge. Başvuru, üniversitenin personel daire başkanlığından alınabilir ve İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'ne yapılır.

    Doktor öğretim üyesi yeşil pasaport alabilir mi?

    Evet, doktor öğretim üyesi (Dr. Öğretim Üyesi) yeşil pasaport alabilir. Yeşil pasaport, 5682 sayılı Pasaport Kanunu'nun 14. maddesinde belirtilen, birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan devlet memurları ve diğer kamu görevlilerine verilir.

    Araştırma görevlisi yeşil pasaport alabilir mi?

    Araştırma görevlilerinin yeşil pasaport alıp alamayacağı, görev yaptıkları üniversiteye göre değişiklik göstermektedir: Devlet üniversitelerinde görev yapan araştırma görevlileri, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu'ndaki 2018 değişikliği sayesinde 1-3. derece kadrolarda yer aldıklarında yeşil pasaport alabilirler. Vakıf üniversitelerinde görev yapan araştırma görevlilerinin yeşil pasaport alabilmesi için en az 15 yıl hizmet vermesi gerekmektedir. Yeşil pasaport alabilmek için birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunmak veya bu kadrolara karşılık gösterilerek sözleşmeli olarak çalıştırılmak gerekmektedir.

    Yeşil pasaport ne zaman alınır?

    Yeşil pasaport, belirli koşulları sağlayan kişilere verilir ve başvuru süreci şu durumlarda başlatılabilir: Görevde Olanlar İçin: İlgili kurumdan "Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu" ve hizmet döküm belgesi temin edildikten sonra İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerinden randevu alınarak başvuru yapılabilir. Emekliler İçin: Emekli olunan tarihte alınan kadro bilgisini gösteren belge ile aynı süreç takip edilir. Yeşil pasaport alma hakkı olan bazı gruplar: Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri ve eski bakanlar. Birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan devlet memurları ve kamu görevlileri. Büyükşehir, il ve ilçe belediye başkanları (görevleri süresince). Belirli koşulları sağlayan ihracatçı firma çalışanları. Devlet sporcuları. Yeşil pasaport, genellikle 1, 2, 3 veya 4 yıl süreyle verilir ve süresi dolduğunda yenilenmesi gerekir.