Kamu diplomasisi stratejilerinin etkinliği, hem nitel hem de nicel yöntemlerle ölçülür. Nitel yöntemler arasında: Kamuoyu yoklamaları, mülakatlar ve odak grupları yer alır. İçerik analizi yapılarak medyada yer alan haberler değerlendirilir. Nicel yöntemler ise: Anketler ve izleyici verileri gibi ölçülebilir kanıtlar sunar. X, Facebook ve Instagram gibi platformlarda beğeniler, paylaşımlar, yorumlar ve retweetler gibi ölçütler etkileşimi gösterir. Ayrıca, ticaret, yatırım ve turizmdeki artışlar veya uluslararası öğrenci sayısındaki artış gibi göstergeler de kamu diplomasisi faaliyetlerinin etkisini yansıtabilir. Kamu diplomasisi stratejilerinin şeffaf, doğru ve kültürel farklılıklara saygılı bir şekilde yürütülmesi, etkinliğin artırılması için önemlidir.