Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İtalya'da sosyal medya ile ilgili iki ana yasa bulunmaktadır:
- Şeffaflık Yasası: 25 Ocak 2024 tarihinde kabul edilen bu yasa, sosyal medya fenomenlerinin hayır amaçlı kampanyalarında elde edilen gelirin ne kadarının nereye bağışlanacağını net bir şekilde açıklamalarını zorunlu kılar 13. Kurallara uyulmaması durumunda 50 bin euro'ya kadar para cezası ve bir yıla kadar faaliyet durdurma yaptırımı uygulanır 13.
- Reklam Etiketi Yasası: İtalya İletişim Kurumu (AGCOM) tarafından onaylanan bu yasa, sosyal medya fenomenlerinin markalarla yaptıkları işbirliklerini açıkça belirtmelerini ve ürün yerleştirme içeren paylaşımlarında reklam uyarısı yapmalarını zorunlu hale getirir 24. Kurallara uyulmaması halinde 600 bin euro'ya kadar para cezası verilebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: