Buradasın
İş hijyeni ölçüm test ve analizi yapan laboratuvarlar hakkında yönetmelik nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş Hijyeni Ölçüm, Test ve Analizi Yapan Laboratuvarlar Hakkında Yönetmelik, 20 Ağustos 2013 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır 12.
Yönetmeliğin amacı, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamında çalışma ortamındaki kişisel maruziyetlere veya çalışma ortamına yönelik fiziksel, kimyasal ve biyolojik etkenlerle ilgili ölçüm, test ve analizleri yapacak laboratuvarların yetkilendirilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir 13.
Yönetmeliğin kapsamı ise 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında yer alan işyerleri ve bu işyerlerinde faaliyet gösteren laboratuvarları kapsar 13.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- İşverenin yükümlülüğü: İşveren, iş hijyeni ölçüm, test ve analizlerini ön yeterlik veya yeterlik belgesine sahip laboratuvarlara yaptırmakla yükümlüdür 13.
- Laboratuvarın yükümlülükleri: Laboratuvar, yetki alacağı parametrelerle ilgili konularda akreditasyon standardına uygun kalite yönetim sistemi kurmak ve uygulamak zorundadır 13.
- Metot seçimi: Laboratuvar, metot seçiminde güncel ve geçerli metotları kullanmak zorundadır [7].
- Kayıtların saklanması: İş hijyeni ölçüm, test ve analiz kayıtları, mevzuatta belirlenen sürelere uygun olarak saklanmalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: