Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Influencer'lar aracılığıyla yapılan reklam ve pazarlama faaliyetleri, aşağıdaki yasal düzenlemelere tabidir:
- Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 2. Bu kanun kapsamında, influencer'ların reklam olduğu belirtilmeksizin markaya yönlendirme yapması örtülü reklam olarak değerlendirilir ve yasaktır 23.
- Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği 25. Bu yönetmelik, influencer'ların paylaşımlarında "reklam içeriği" veya "işbirliği" ibaresine yer vermesini zorunlu kılar 25.
- Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) 3. Influencer'lar, takipçilerine ait kişisel verileri pazarlama amacıyla kullanabilir ancak bu süreçte aydınlatma yükümlülüğü, açık rıza temini ve veri güvenliği gibi kurallara uymak zorundadır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: