Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İltibas, ortak yönleri bulunan iki şey arasındaki benzeşmedir 1. Karıştırılma ihtimali ise, önceki marka ile ayniyet ya da benzerlik yaratılarak tüketicilerin markaları karıştırmasına yol açmaktır 12.
İltibas ve karıştırılma ihtimalinin oluşması için gerekli koşullar:
- Marka benzerliği 145. Markalar arasında görsel, işitsel veya kavramsal benzerlik olmalıdır 145.
- Aynı veya benzer mal ve hizmet sınıfı 145. Karıştırılma ihtimali olan ürünler aynı veya benzer mal ve hizmet sınıfına dahil olmalıdır 145.
- Halk nezdinde karıştırılma 245. Ortalama tüketici, iki marka arasında bağlantı kurabilmelidir 245.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: