• Buradasın

    İl özel idare müdürü nasıl atanır ve görevden alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl özel idare müdürü (genel sekreter) atanması ve görevden alınması şu şekilde gerçekleşir:
    • Atama: Genel sekreter, valinin teklifi ve İçişleri Bakanının onayı ile atanır 123.
    • Görevden Alma:
      • Görevden uzaklaştırma: Görevleriyle ilgili bir suç nedeniyle soruşturma veya kovuşturma açılan il özel idaresi organları veya üyeleri, geçici olarak görevden uzaklaştırılabilir 13. Bu durum iki ayda bir gözden geçirilir ve kamu yararı görülmezse önlem kaldırılır 13.
      • Diğer nedenler: Soruşturma izni verilmemesi, takipsizlik, kamu davasının düşmesi veya beraat kararı gibi durumlarda da görevden alma gerçekleşebilir 13.
    İl özel idare müdürlerinin (diğer kadroların) atanması ve görevden alınması hakkında bilgi bulunamamıştır.
    Daha fazla bilgi için 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ve ilgili yönetmelikler incelenebilir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl özel idare kurulu kimlerden oluşur ve başkanı kimdir?

    İl Özel İdare Kurulu, üç ana organdan oluşur: İl Genel Meclisi, İl Encümeni ve Vali. 1. İl Genel Meclisi: İldeki seçmenler tarafından seçilen üyelerden oluşur ve karar organıdır. 2. İl Encümeni: Valinin başkanlığında, genel sekreter ve il genel meclisinin üyeleri ile valinin birim amirleri arasından seçtiği üyelerden oluşur. 3. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. Başkan: - İl Genel Meclisi: Meclis başkanı, meclis başkanı bulunmadığında birinci veya ikinci başkan vekilleri başkanlık eder. - İl Encümeni: Başkan, validir. Valinin katılamadığı durumlarda genel sekreter başkanlık eder.

    İl özel idaresinde kimler yönetici olabilir?

    İl özel idaresinde yönetici olabilecek kişiler şunlardır: 1. Vali: İl özel idaresinin başındaki kişi ve yürütme organıdır. 2. İl Genel Meclisi: İl özel idaresinin en üst karar organıdır. 3. İl Daimi Encümeni: Danışma organı olarak görev yapar ve başkanı validir.

    İl özel idareleri neden İçişleri Bakanlığına bağlıdır?

    İl özel idarelerinin İçişleri Bakanlığına bağlı olmasının nedeni, valinin hem il özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisi olması hem de memurlar üzerinde hiyerarşi ve il özel idaresi üzerinde idari vesayet yetkisine sahip olmasıdır. Ayrıca, il özel idarelerinin mali ve idari bakımdan özerk bir kurum olmasına rağmen, içişleri bakanlığı tarafından denetlenmesi de bu bağlılığı pekiştirir.

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri nasıl atanır?

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri, valinin teklifi ve İçişleri Bakanının onayı ile atanır. Toplam nüfusu 3.000.000'a kadar olan illerde en fazla iki, nüfusu bunun üzerinde olan illerde ise en fazla dört genel sekreter yardımcılığı kadrosu ihdas edilebilir. Genel sekreter, il özel idaresi hizmetlerini vali adına ve onun emirleri doğrultusunda, mevzuat hükümlerine, il genel meclisi ve il encümeni kararlarına, il özel idaresinin amaç ve politikalarına, stratejik plan ve yıllık çalışma programına göre düzenler ve yürütür.

    İl özel idare ve valilik arasındaki fark nedir?

    İl özel idare ve valilik arasındaki temel farklar şunlardır: İl özel idare, ilin ve il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulmuş bir kamu tüzel kişiliğidir. İl özel idare, karar organını seçmenlerin seçtiği bir yerel yönetim teşkilatıdır. İl özel idare, idari ve mali özerkliğe sahiptir.

    İl özel idaresi yönetici yönetmeliği nedir?

    İl Özel İdaresi Yönetici Yönetmeliği, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'na göre belirlenmiştir. Bu yönetmeliğe göre, il özel idaresinin organları ve yöneticilerinin görevleri şu şekildedir: Organlar: İl özel idaresi, Vali, İl Genel Meclisi ve İl Encümeni'nden oluşur. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İl Genel Meclisi: İdarenin karar organıdır. İl Encümeni: Vali tarafından hazırlanan gündemi görüşmek üzere haftada en az bir defa toplanır. Genel Sekreter: Vali adına idareyi düzenler ve yürütür.