Buradasın
İl özel idare müdürü nasıl atanır ve görevden alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İl özel idare müdürü atanması ve görevden alınması aşağıdaki adımlarla gerçekleşir:
Atanma:
- Eğitim ve Deneyim: İl özel idare müdürü olabilmek için siyasal bilgiler, hukuk, mühendislik-mimarlık fakülteleri veya iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin ilgili bölümlerinden mezun olmak ve en az dört yıl süreli yüksekokul mezunu olmak gereklidir 13.
- Çalışma Süresi: Son müracaat tarihi itibarıyla il özel idaresi bünyesindeki müdürlüklerde en az on yıl veya il özel idare müdür yardımcısı olarak en az beş yıl çalışmış olmak şarttır 1.
- Sicil Notu: Son üç yıllık sicil notu ortalamasının 76 ve üzeri olması gereklidir 13.
- Olumlu Görüş: Görev yaptığı birim amiri veya il valisinin il özel idare müdürlüğü yapabileceği hususunda olumlu görüşü bulunmalıdır 1.
- Sağlık Raporu: Yurdun her yerinde ve her türlü iklim şartlarında görev yapabileceğini sağlık kurulu raporu ile belgelemiş olmak gereklidir 1.
Görevden Alma:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: