• Buradasın

    İl özel idare müdürü nasıl atanır ve görevden alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl özel idare müdürü atanması ve görevden alınması aşağıdaki adımlarla gerçekleşir:
    Atanma:
    1. Eğitim ve Deneyim: İl özel idare müdürü olabilmek için siyasal bilgiler, hukuk, mühendislik-mimarlık fakülteleri veya iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin ilgili bölümlerinden mezun olmak ve en az dört yıl süreli yüksekokul mezunu olmak gereklidir 13.
    2. Çalışma Süresi: Son müracaat tarihi itibarıyla il özel idaresi bünyesindeki müdürlüklerde en az on yıl veya il özel idare müdür yardımcısı olarak en az beş yıl çalışmış olmak şarttır 1.
    3. Sicil Notu: Son üç yıllık sicil notu ortalamasının 76 ve üzeri olması gereklidir 13.
    4. Olumlu Görüş: Görev yaptığı birim amiri veya il valisinin il özel idare müdürlüğü yapabileceği hususunda olumlu görüşü bulunmalıdır 1.
    5. Sağlık Raporu: Yurdun her yerinde ve her türlü iklim şartlarında görev yapabileceğini sağlık kurulu raporu ile belgelemiş olmak gereklidir 1.
    Görevden Alma:
    1. Teklif ve Onay: Genel sekreter, valinin teklifi ve İçişleri Bakanının onayı ile görevden alınır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl özel idare kurulu kimlerden oluşur ve başkanı kimdir?

    İl özel idare kurulu, aşağıdaki üyelerden oluşur: 1. Vali (kurulun başkanı). 2. İl genel meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından seçeceği beş üye. 3. Valinin her yıl birim amirleri arasından seçeceği beş üye (biri mali hizmetler birim amiri olmak üzere). Ayrıca, gündemdeki konularla ilgili olarak, ilgili birim amirleri oy hakkı olmaksızın görüşleri alınmak üzere kurul toplantılarına çağrılabilir.

    İl özel idaresinde kimler yönetici olabilir?

    İl özel idaresinde yönetici olabilecek kişiler şunlardır: 1. Vali: İl özel idaresinin başındaki kişi ve yürütme organıdır. 2. İl Genel Meclisi: İl özel idaresinin en üst karar organıdır. 3. İl Daimi Encümeni: Danışma organı olarak görev yapar ve başkanı validir.

    İl özel idare ve valilik arasındaki fark nedir?

    İl özel idaresi ve valilik arasındaki farklar şunlardır: 1. İl Özel İdaresi: İl halkının yerel nitelikteki ortak ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulmuş, karar organları yasada belirtilen seçmenlerce seçilen bir kamu tüzel kişiliğidir. 2. Valilik: İl yönetiminin başında bulunan ve devleti ile hükümeti ilde temsil eden kişidir.

    İl özel idaresi yönetici yönetmeliği nedir?

    İl Özel İdaresi Yönetici Yönetmeliği, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'na göre belirlenmiştir. Bu yönetmeliğe göre, il özel idaresinin organları ve yöneticilerinin görevleri şu şekildedir: Organlar: İl özel idaresi, Vali, İl Genel Meclisi ve İl Encümeni'nden oluşur. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. İl Genel Meclisi: İdarenin karar organıdır. İl Encümeni: Vali tarafından hazırlanan gündemi görüşmek üzere haftada en az bir defa toplanır. Genel Sekreter: Vali adına idareyi düzenler ve yürütür.

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri nasıl atanır?

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri, valinin teklifi ve İçişleri Bakanının onayı ile atanır.

    İl özel idareleri neden İçişleri Bakanlığına bağlıdır?

    İl özel idareleri, İçişleri Bakanlığına dolaylı olarak bağlıdır çünkü valiler, il özel idarelerinin hiyerarşik amiridir ve valiler de İçişleri Bakanlığına bağlıdır.