Buradasın
İl nüfus ve vatandaşlık müdürlükleri ile ilçe nüfus müdürlüklerinin görev, yetki ve sorumlulukları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri ile İlçe Nüfus Müdürlüklerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri:
- Nüfus Hizmetleri: İl içinde nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak 12.
- Adres Kayıtları: Nüfus kütüklerinin ve adres kayıtlarının eksiksiz, düzenli ve güncel tutulmasını sağlamak 13.
- Haberleşme: Valiliğin, Bakanlık ve diğer kuruluşlarla nüfus ve vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak 12.
- Ödenek Kullanımı: İl müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak 12.
- Halkla İlişkiler: Nüfus hizmetlerinin daha etkin yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek 12.
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürünün Yetki ve Sorumlulukları:
- Denetim: Nüfus müdürlükleri ve evlendirme memurluklarını denetlemek, raporları değerlendirmek ve gereğini yapmak 12.
- Personel İşlemleri: Nüfus personelinin atama, yer değiştirme ve yükselmelerine ilişkin tekliflerde bulunmak 12.
- Danışmanlık: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Valinin danışmanlığını yapmak 12.
İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri:
- Nüfus İşlemleri: Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme işlemlerini yürütmek 13.
- Kayıt Tutma: Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi ve aile kütüklerine işlenmesi 3.
- Resmi Belgeler: Nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı ve mavi kart düzenlemek 13.
- İdari İşler: Tahakkuk, ayniyat ve diğer idari işleri yürütmek 13.
- Kaymakamın Danışmanlığı: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: