• Buradasın

    İl nüfus ve vatandaşlık müdürlükleri ile ilçe nüfus müdürlüklerinin görev, yetki ve sorumlulukları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri ile İlçe Nüfus Müdürlüklerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
    İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri:
    1. Nüfus Hizmetleri: İl içinde nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak 12.
    2. Adres Kayıtları: Nüfus kütüklerinin ve adres kayıtlarının eksiksiz, düzenli ve güncel tutulmasını sağlamak 13.
    3. Haberleşme: Valiliğin, Bakanlık ve diğer kuruluşlarla nüfus ve vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak 12.
    4. Ödenek Kullanımı: İl müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak 12.
    5. Halkla İlişkiler: Nüfus hizmetlerinin daha etkin yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek 12.
    İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürünün Yetki ve Sorumlulukları:
    1. Denetim: Nüfus müdürlükleri ve evlendirme memurluklarını denetlemek, raporları değerlendirmek ve gereğini yapmak 12.
    2. Personel İşlemleri: Nüfus personelinin atama, yer değiştirme ve yükselmelerine ilişkin tekliflerde bulunmak 12.
    3. Danışmanlık: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Valinin danışmanlığını yapmak 12.
    İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri:
    1. Nüfus İşlemleri: Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme işlemlerini yürütmek 13.
    2. Kayıt Tutma: Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi ve aile kütüklerine işlenmesi 3.
    3. Resmi Belgeler: Nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı ve mavi kart düzenlemek 13.
    4. İdari İşler: Tahakkuk, ayniyat ve diğer idari işleri yürütmek 13.
    5. Kaymakamın Danışmanlığı: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl nüfus ve vatandaşlık müdürü ne iş yapar?

    İl nüfus ve vatandaşlık müdürünün görevleri şunlardır: 1. Nüfus Hizmetleri: İl içinde nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak. 2. Kayıt Tutma: Nüfus kütüklerinin ve adres kayıtlarının eksiksiz, düzenli ve güncel tutulmasını sağlamak. 3. Haberleşme: Valiliğin, Bakanlık, ilçeler ve diğer kuruluşlarla nüfus ve vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak. 4. Özlük İşleri: İl müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak. 5. Halkla İlişkiler: Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek. 6. Komisyon Sekreterliği: Vatandaşlık başvuru inceleme komisyonuyla ilgili sekreterya görevlerini yapmak.

    Nüfus müdürlüklerine hangi memurluklar var?

    Nüfus müdürlüklerinde aşağıdaki memurluklar bulunmaktadır: 1. Nüfus Müdürü: İlçe nüfus müdürlüğünü yönetir. 2. Şef: Büro, bölüm veya servisi yönetir, yazışmaları ve dosyalama işlemlerini yürütür. 3. Memur: Nüfus olaylarının kaydedilmesi ve diğer iş ve işlemleri gerçekleştirir. Ayrıca, nüfus müdürlüklerinde vekiller de görev yapabilir ve bu kişiler vekâletname ibraz etmek zorundadır.

    Nüfus ve vatandaşlık hizmetleri yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik, 29 Eylül 2006 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Nüfus politikalarının belirlenmesi: Ülke nüfusunun yapısı, nitelikleri, nüfus hareketleri ve bunlardaki gelişmelere göre politikaların saptanmasına yönelik çalışmaları ilgili kuruluşlarla iş birliği içinde yapmak. 2. Nüfus kayıtlarının tutulması: Nüfus hareketlerini izlemek ve değerlendirmek, merkezi bir nüfus idaresi sistemi geliştirmek. 3. Kimlik kartı ve pasaport hizmetleri: Türk vatandaşları ile Türkiye'de nüfus kaydı tutulan yabancılara kimlik kütüklerinde bilgi alışverişini kolaylaştıracak bir numara sistemi geliştirmek. 4. Vatandaşlık işlemleri: Vatandaşlığın kazanılması, kaybı ve göçmen kabulüne dair işlemleri yürütmek ve vatandaşlıkla ilgili kanunları uygulamak. 5. Diğer görevler: Özel kanunlarla ve Bakanlıkça verilen diğer görevleri yürütmek.

    Nüfus ve vatandaşlık işleri hangi bakanlığa bağlıdır?

    Nüfus ve vatandaşlık işleri, Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı'na bağlıdır.

    Nüfus Müdürlüğü'ne kimler başvurabilir?

    Nüfus Müdürlüğü'ne başvurabilecek kişiler, belirli genel şartları sağlayan ve ilgili pozisyonların gereksinimlerini karşılayan adaylardır. Genel şartlar şunlardır: - Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; - Devlet Memurları Kanunu'na uygun şartları taşımak; - Başvuru tarihi itibarıyla 18 yaşını doldurmuş ve 35 yaşını geçmemiş olmak; - KPSS'den en az 60 puan almış olmak; - Askerlik ile ilgili engeli bulunmamak; - Adli sicil kaydı temiz olmak. Ayrıca, eğitim seviyesi de önemli bir kriterdir; adayların en az lise mezunu olmaları gerekmektedir.

    Nüfus ve vatandaşlık işleri için hangi kuruma başvurulur?

    Nüfus ve vatandaşlık işleri için İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne başvurulur. Ayrıca, her ilde bir il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü ve her ilçede bir nüfus müdürlüğü bulunmaktadır.