• Buradasın

    Nüfus ve vatandaşlık hizmetleri yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2505 sayılı Nüfus Hizmetleri Uygulama Yönetmeliği, 9 Mayıs 2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir 14.
    2006/11081 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik ise 29 Eylül 2006 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından kararlaştırılmış ve 23 Kasım 2006 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk vatandaşlığı kanununun uygulanmasına ilişkin yönetmelik nedir?

    Türk Vatandaşlığı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik, Türk vatandaşlığının kazanılması, kaybedilmesi, ispatlanması ve çok vatandaşlığa ilişkin işlemlerin yürütülmesinde uygulanacak usul ve esasları belirleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Türk vatandaşlığının kazanılması: Doğumla veya sonradan olmak üzere iki yolla kazanılır. Doğumla kazanılan vatandaşlık: Soy bağı veya doğum yeri esasına göre kendiliğinden kazanılır. Sonradan kazanılan vatandaşlık: Yetkili makam kararı, evlat edinilme veya seçme hakkının kullanılması ile mümkündür. Vatandaşlığın genel olarak kazanılmasında müracaat makamı: Yerleşim yerinin bulunduğu valiliklerdir. Vatandaşlığın iptali: Yalan beyan veya vatandaşlığı kazanmaya esas teşkil eden unsurların gizlenmesi durumunda yapılabilir.

    Vatandaşlık kanunu değişti mi?

    Evet, vatandaşlık kanununda değişiklikler yapılmıştır. 12 Aralık 2023 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Türk Vatandaşlığı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu'nun uygulanmasına ilişkin yönetmelikte değişiklikler yapılmıştır. Bu değişikliklerden biri, Türk vatandaşlığının kazanılması uygulamasında yapısız taşınmaz (arsa, tarla) edinimiyle Türk vatandaşlığının kazanılmasına getirilen sınırlamadır. İlgili maddenin önceki ve son hali şu şekildedir: Önceki hali. Son hali. Ayrıca, Türk vatandaşlığının istisnai olarak kazanılması, başvuru için gerekli belgeler ve yapılacak işlemler başlıklı 20. maddenin 2. fıkrasının (b) bendinde de değişiklik yapılmıştır. Vatandaşlık kanunundaki değişiklikler hakkında en güncel bilgilere ulaşmak için resmi kaynakları takip etmek önerilir.

    Nüfus hizmetleri kanunu nedir?

    Nüfus Hizmetleri Kanunu, 25 Nisan 2006 tarihinde kabul edilen ve 5490 sayılı kanundur. Kanunun amacı, kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medeni durumuna, uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve hukuki olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere yazılması ve elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulmasıdır. Kanunun kapsadığı konular arasında: - Nüfus kayıtlarının tutulması ve korunması; - Nüfus olaylarına ilişkin bildirim yükümlülükleri ve süreleri; - Kimlik kartı düzenlenmesi; - Nüfus hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esaslar yer alır.

    Nüfus ve vatandaşlıkta hangi işlemler yapılır?

    Nüfus ve vatandaşlıkta yapılan bazı işlemler şunlardır: Doğum bildirimi. Evlenme. Ölüm bildirimi. Vatandaşlık işlemleri. Adres değişikliği bildirimi. Nüfus kayıt örneği belgesi sorgulama. T.C. kimlik kartı başvuru durumu sorgulama. Bu işlemler, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.

    Nüfus müdürlükleri hangi kanuna tabi?

    Nüfus müdürlükleri, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'na tabidir.

    İl nüfus ve vatandaşlık müdürlükleri ile ilçe nüfus müdürlüklerinin görev, yetki ve sorumlulukları nelerdir?

    İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri ile İlçe Nüfus Müdürlüklerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları: İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünün Görevleri: 1. Nüfus Hizmetleri: İl içinde nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak. 2. Adres Kayıtları: Nüfus kütüklerinin ve adres kayıtlarının eksiksiz, düzenli ve güncel tutulmasını sağlamak. 3. Haberleşme: Valiliğin, Bakanlık ve diğer kuruluşlarla nüfus ve vatandaşlık hizmetlerine ilişkin haberleşmelerini yapmak. 4. Ödenek Kullanımı: İl müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerinin yapılmasını sağlamak. 5. Halkla İlişkiler: Nüfus hizmetlerinin daha etkin yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek. İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürünün Yetki ve Sorumlulukları: 1. Denetim: Nüfus müdürlükleri ve evlendirme memurluklarını denetlemek, raporları değerlendirmek ve gereğini yapmak. 2. Personel İşlemleri: Nüfus personelinin atama, yer değiştirme ve yükselmelerine ilişkin tekliflerde bulunmak. 3. Danışmanlık: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Valinin danışmanlığını yapmak. İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri: 1. Nüfus İşlemleri: Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme işlemlerini yürütmek. 2. Kayıt Tutma: Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi ve aile kütüklerine işlenmesi. 3. Resmi Belgeler: Nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı ve mavi kart düzenlemek. 4. İdari İşler: Tahakkuk, ayniyat ve diğer idari işleri yürütmek. 5. Kaymakamın Danışmanlığı: Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak.