Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Marka olarak tescil edilemeyen isimler ve işaretler şunlardır:
- Ayırt edici olmayan işaretler 3. Genel kullanıma açık ve diğer ürünlerden veya hizmetlerden ayrıştırılamayan işaretler (örneğin, "elma", "telefon", "ekmek", "su") 3.
- Kamu düzenine ve genel ahlaka aykırı işaretler 34. Toplumun genel ahlak değerlerine veya kamu düzenine aykırı, toplumda rahatsızlık uyandırabilecek veya yasalarla belirlenen etik kurallara aykırı işaretler (örneğin, ahlaka aykırı, küfürlü kelimeler, ırkçı veya cinsiyetçi ifadeler, nefret söylemi barındıran semboller veya kelimeler, şiddet içerikli semboller ya da silah figürleri) 34.
- Dini semboller ve kavramlar 34. Dini semboller, kutsal kavramlar ve ibadetle ilgili unsurlar (örneğin, haç sembolü, "Kabe" kelimesi, "camii" kelimesi) 34.
- Yanıltıcı işaretler 3. Tüketiciyi yanıltabilecek, malın kaynağı, niteliği, kalitesi veya özellikleri hakkında yanlış bilgi veren işaretler (örneğin, "organik" ibaresinin organik olmayan ürünler için kullanılması) 3.
- Devletin resmi sembolleri ve bayraklar 34. Devletin resmi sembolleri, bayraklar, armalar ve devlet otoritesine ait diğer işaretler (örneğin, Türk bayrağı, Türkiye Cumhuriyeti'nin resmi arması) 34.
- Coğrafi kaynak belirten işaretler 3. Bir ürünün kaynağını belirten coğrafi işaretler (örneğin, "Gaziantep baklavası", "Kars kaşarı") 3.
- Ünlü kişilerin isimleri veya portreleri 3. Ünlü kişilerin isimleri, portreleri veya imzaları, izinsiz olarak marka olarak kullanılamaz (örneğin, "Atatürk" ismi) 3.
- Ticaret alanında cins, çeşit, vasıf, kalite, miktar, amaç, değer belirten işaretler 14. Bu tür işaretler münhasıran veya esas unsur olarak içeren işaretler (örneğin, "Bafra Pirinci", "sandviç markası") 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: