• Buradasın

    Giresun il özel idaresi ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Giresun İl Özel İdaresi, il sınırları içinde aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    1. Sağlık, tarım, sanayi ve ticaret: İlin çevre düzeni planı, toprağın korunması ve erozyonun önlenmesi gibi hizmetleri yürütür 14.
    2. İmar ve yol hizmetleri: İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık ve çevre hizmetlerinin yanı sıra acil yardım ve kurtarma çalışmalarını yapar 14.
    3. Sosyal hizmetler: Sosyal hizmet ve yardımlar ile yoksullara mikro kredi verilmesi gibi faaliyetleri organize eder 14.
    4. Eğitim hizmetleri: İlk ve orta öğretim kurumlarının arsa temini, binalarının yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarını karşılar 14.
    5. Kültür ve turizm: Kültür, turizm, gençlik ve spor alanlarında projeler geliştirir 4.
    Ayrıca, İl Özel İdaresi, bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşlarının kendi görev alanına giren işlerini de kendi bütçesinden aktarılan ödenekler ile gerçekleştirebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Giresun İl özel İdaresi hangi bakanlığa bağlıdır?

    Giresun İl Özel İdaresi, İçişleri Bakanlığı'na bağlıdır.

    İl özel idaresi encümenine kimler girer?

    İl özel idaresi encümenine şu kişiler girer: 1. Vali (encümenin başkanıdır). 2. İl genel meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından seçeceği beş üye. 3. Valinin her yıl birim amirleri arasından seçeceği beş üye (aralarında bir mali hizmetler birim amiri bulunmalıdır). Ayrıca, gündemdeki konularla ilgili olarak ilgili birim amirleri de oy hakkı olmaksızın encümen toplantılarına katılabilir.

    İl özel idaresi devlet kurumu mu?

    Evet, il özel idaresi bir devlet kurumudur. İl özel idaresi, il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idari ve mali özerkliğe sahip kamu tüzel kişiliğidir.

    İl özel idaresi genel sekreteri ne iş yapar?

    İl özel idaresi genel sekreteri, il özel idaresi hizmetlerini vali adına ve onun emirleri doğrultusunda yürütmekle görevlidir. Bu kapsamda aşağıdaki işleri yapar: Bütçe ve mali işler: Ayrıntılı harcama programı hazırlamak, bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve bütçe kesin hesabını hazırlamak. Gelir tahsilatı: İdare gelirlerini tahakkuk ettirmek ve alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. Harcama ve ödemeler: Muhasebe hizmetlerini yürütmek, ödeneklerin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak. Stratejik planlama: Stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak bütçe hazırlamak ve faaliyetleri raporlamak. İmar ve yapı işleri: İmar plan onama sürecini tamamlamak, kaçak yapılaşmayı önlemek ve yapı ruhsatlarını düzenlemek. Personel yönetimi: Birimlerin yazılı veya sözlü isteklerine göre işbirliği yaparak anlaşma ve protokollerin hazırlanmasına yardımcı olmak.

    İl idaresi ile il özel idaresi aynı şey mi?

    İl idaresi ve il özel idaresi kavramları farklı anlamlara sahiptir: 1. İl İdaresi: İlin genel yönetimini ve idaresini ifade eder. Bu kapsamda, ilin merkezi yönetim tarafından yürütülen hizmetleri ve ildeki diğer idari birimleri içerir. 2. İl Özel İdaresi: İl halkının mahallî müşterek ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan, karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idarî ve malî özerkliğe sahip bir kamu tüzel kişisidir. Dolayısıyla, il idaresi ve il özel idaresi aynı şey değildir; il özel idaresi, il idaresinin bir parçasıdır.