• Buradasın

    Geçici müteahhit belgesi kaç yıl geçerli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geçici müteahhit belgesi, beş yıl içinde bir defaya ve tek bir yapıya mahsus olmak üzere geçerlidir 15.
    Bu belge, sadece o yapım işinde kullanılmak üzere verilir ve bodrum hariç en fazla iki katlı, toplam inşaat alanı 500 m²'yi geçmeyen yapılar için geçerlidir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Müteahhit yetki belgesi kaç yıl geçerli?

    Müteahhitlik yetki belgesi, başvuru tarihinden itibaren 5 yıl süreyle geçerlidir.

    Çevre şehircilik geçici müteahhitlik belgesi nedir?

    Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından verilen geçici müteahhitlik belgesi, herhangi bir teknik veya mali yeterlilik belgesi olmadan, sadece kendi adına inşaat yapmak isteyen bireylere bir kereliğine mahsus verilen özel bir inşaat ruhsatıdır. Geçici müteahhitlik belgesi ile ilgili bazı özellikler: Geçerlilik süresi: En fazla bir yıl olup, taahhüt süresince yenilenebilir. Kapsamı: En fazla 2 katlı ve toplamda 500 m²’yi geçmeyen yapılar için geçerlidir. Başvuru: Tapunun bulunduğu ildeki Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'ne yapılır. Başvuru belgeleri: Tapu fotokopisi, kimlik fotokopisi, KEP adresi, dilekçe, EK-1 formu, bilgilendirme formu, ödeme dekontu.

    Geçici yetki belgesi ile inşaat yapılır mı?

    Evet, geçici yetki belgesi ile inşaat yapılabilir, ancak belirli koşullar altında: Yapı Özellikleri: Geçici yetki belgesi, tek parselde, bodrum hariç en fazla iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 m²'yi geçmeyen yapılar için geçerlidir. Kullanım Amacı: Bu belge, sadece ilgili parseldeki yapım işinde kullanılmak üzere verilir ve beş yıl içinde bir defaya mahsus olarak kullanılabilir. Başvuru Yeri: Geçici müteahhitlik yetki belgesi, tapunun bulunduğu ildeki Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'ne başvuru yapılarak alınabilir. Geçici yetki belgesi ile yapılacak inşaatlarda da iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyulması zorunludur.

    Kaç çeşit müteahhit belgesi var?

    Müteahhitlik belgeleri, 15 farklı sınıfta yer almaktadır. Bu sınıflar şunlardır: A; B; B1; C; C1; D; D1; E; E1; F; F1; G; G1; H; Geçici.

    Müteahhitlik belgesi kaç yılda bir yenilenir?

    Müteahhitlik yetki belgesi 5 yılda bir yenilenir. Belge yenileme sürecinde güncel mali veriler ve iş deneyim belgeleri sunulmalıdır.

    Geçici müteahhitler ne kadar iş yapabilir?

    Geçici müteahhitler, belirli sınırlamalarla iş yapabilirler: Yapı Alanı: Tek parselde, bodrum hariç en fazla iki katlı ve toplam yapı inşaat alanı 500 metrekareyi geçmeyen yapılar inşa edebilirler. Kullanım: Bu yapılar sadece ilgili parseldeki yapım işinde kullanılabilir. Süre: Aynı parselde geçici müteahhitlik belgesi ile yapılacak yapıya bağlı olarak inşa edilen ağıl, kümes, depo, müştemilat gibi eklentiler de aynı geçici müteahhitlik belgesi kullanılarak yapılabilir, ancak bu durum 5 yıl içinde 1 defaya mahsus olabilir. Yeni Parsel: Birden fazla parselde tekrar geçici müteahhitlik belgesi ile yapı inşa etmek için 5 yıl beklenmesi gerekir.

    Müteahhit belgesi nasıl sorgulanır?

    Müteahhit belgesi sorgulaması için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın YAMBİS sistemine (Yapı Müteahhitleri Bilgi Sistemi) giriş yapın. Bunun için: - Google arama motoruna "yambis" yazın ve bakanlığın resmi web sitesine gidin: https://yambis.csb.gov.tr/. 2. Vatandaş girişi yaparak gerekli bilgileri girin. 3. "Sorgula" butonuna tıklayarak bilgileri sisteme yükleyin. Sistem, girilen bilgilere göre müteahhitlik belgesi sorgulamasını gerçekleştirecek ve sonuçları ekrana yansıtacaktır.