Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fatura iptal itirazı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Fatura detaylarını inceleyin 5. Yanlış veya hatalı bir ücretlendirme tespit edildiğinde, itiraz sürecini başlatmak önemlidir 5.
- Fatura itiraz dilekçesi hazırlayın 5. İtiraz sürecinde, itiraz nedeninizi açıklayarak düzeltme veya iade talebinde bulunabileceğiniz bir dilekçe hazırlamanız gerekebilir 5.
- İtirazınızı ilgili kuruluşa iletin 5. İtiraz dilekçenizi, itiraz süresi içinde faturayı düzenleyen kuruluşa iletmelisiniz 5. Bu genellikle fatura kesen şirket veya kurumun müşteri hizmetleri birimidir 5.
- İtiraz sürecini takip edin 5. İtirazınızı ilettikten sonra, süreci düzenli olarak takip etmek önemlidir 5. Gerekirse, ilgili kuruluşla iletişime geçip güncel durumu öğrenmekten çekinmeyin 5.
Ticari fatura senaryosunda düzenlenen faturalar için iptal işlemi, faturanın alıcıya iletildiği tarihten itibaren 8 günlük süre içinde e-Fatura sistemi içinden “Ret Uygulama Yanıtı” ile iptal edilebilir 4.
Temel ve diğer fatura senaryolarında düzenlenen faturalar için ise, faturanın alıcıya iletildiği tarihten itibaren 8 günlük süre içinde noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile itiraz işlemi gerçekleştirilebilir 4.
Fatura iptal ve itiraz işlemlerinin yasal süresi içinde ve mümkünse yazılı olarak yapılması, işletmelerin olası mali kayıplarını önlemek açısından oldukça önemlidir 1.
Daha fazla bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: