• Buradasın

    E-tebligat başvuru formu tüzel kişi nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tüzel kişiler için e-tebligat başvuru formu almak üzere aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. PTT'ye Başvuru: Tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olanlar, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından PTT'ye başvuru yapmalıdır 14.
    2. Gerekli Belgeler: Başvuruya aşağıdaki bilgi ve belgeler eklenmelidir 14:
      • MERSİS numarası ve sistem bilgileri (MERSİS'e kayıtlı tüzel kişiler için) 14;
      • Tabi oldukları sisteme ait bilgiler (MERSİS kaydı bulunmayan tüzel kişiler için) 4;
      • İşlem yetkilisi olarak belirlenen kişilerin kimlik bilgilerini gösteren belgeler 4.
    3. Online Başvuru: Ayrıca, tüzel kişiler Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi'nin başvuru ekranından e-imza, e-devlet veya mobil imza ile online olarak da başvuru yapabilirler 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-tebligat portalına kimler girebilir?

    E-tebligat portalına aşağıdaki kişi ve kurumlar girebilir: 1. Gerçek kişiler: Vergi mükellefi olan tüm gerçek kişiler. 2. Tüzel kişiler: Anonim şirketler, limited şirketler, kooperatifler, vakıflar ve diğer tüzel kişilikler. 3. Kamu kurumları: Tüm kamu kurum ve kuruluşları. 4. Meslek odaları ve birlikler: Ticaret ve sanayi odaları, ticaret borsaları, esnaf odaları gibi kuruluşlar. 5. Kamuya ait iktisadi teşebbüsler ve işletmeler: Devlete veya belediyelere ait ticari işletmeler. Ayrıca, e-tebligat sistemine talep etmeleri halinde gönüllü olarak herkes başvurabilir.

    E-tebligat talep bildirimi tüzel kişi nasıl indirilir?

    E-tebligat talep bildirimini tüzel kişi olarak indirmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Vergi dairesine başvuru: Elektronik tebligat başvurusunu, vergi dairelerinden veya www.gib.gov.tr adresinden temin edilecek "EK-1: Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler İçin)" formu ile yapabilirsiniz. 2. Gerekli belgeler: Başvuruyu kanuni temsilciler veya özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla yapmanız gerekmektedir. 3. Dijital Vergi Dairesi: İnternet vergi dairesi şifresi ile Dijital Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr) sistemine giriş yaparak e-tebligat talep bildirim formunu elektronik ortamda doldurabilirsiniz. Başvuru işlemi tamamlandıktan sonra, sistem tarafından üretilen İnteraktif Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifresi de tarafınıza verilecektir.

    E-tebligat nedir?

    E-tebligat, 7201 sayılı Tebligat Kanunu’nda belirlenen tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların, Elektronik Tebligat Yönetmeliği’ne uygun olarak değiştirilemez ve inkar edilemez bir şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) yoluyla alıcılarına iletilmesidir. E-tebligat sisteminin bazı avantajları: - Hızlı ve güvenli: Tebligatların alıcıya oldukça kısa sürede ulaşmasını sağlar. - Çevre dostu: Kâğıt kullanımını azaltarak çevreye katkı sağlar. - Kolay erişim: Kullanıcılar, internet bağlantısı olan her yerden ve her zaman tebligatlarına erişebilir. E-tebligat sistemine dahil olmak için, PTT tarafından sağlanan UETS’ye kayıt olmak gerekmektedir.

    E tebligat talep bildirimi tüzel kişi nedir?

    Tüzel kişi e-tebligat talep bildirimi, elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olan kurumların, bu sisteme başvuru yapmak için hazırladıkları belgedir. Bu bildirim, iki şekilde yapılabilir: 1. Vergi daireleri aracılığıyla: Kurumlar vergisi mükellefleri, "EK-1: Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Şirketler ve Diğer Tüzel Kişiler için)" formunu kullanarak bağlı bulundukları vergi dairesine başvuru yapabilirler. 2. İnternet üzerinden: Katma değer vergisi veya gelir (stopaj) vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine, Dijital Vergi Dairesi sistemi üzerinden elektronik ortamda başvuru yapabilirler.

    E-Tebligat başvurusu ne zaman yapılmalı?

    E-Tebligat başvurusu, tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğunun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından PTT'ye yapılmalıdır.

    E-tebligat ve normal tebligat arasındaki fark nedir?

    E-tebligat ve normal tebligat arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Gönderim Yöntemi: Normal tebligat, fiziksel posta yoluyla yapılırken, e-tebligat elektronik ortamda hazırlanır ve gönderilir. 2. Güvenlik ve İnkar Edilemezlik: E-tebligat, elektronik imza ve zaman damgası kullanılarak daha güvenli ve inkar edilemez bir şekilde iletilir. 3. Maliyet ve Çevre Etkisi: E-tebligat, kağıt ve posta masraflarını ortadan kaldırarak maliyet tasarrufu sağlar ve çevre dostudur. 4. Takip Edilebilirlik: E-tebligat, gönderim ve alım zamanlarının takibini kolaylaştırır, bu da süreçlerin şeffaflığını artırır. 5. Hukuki Geçerlilik: Her iki tebligat türü de aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.

    E tebligat şirket adına gelir mi?

    Evet, e-tebligat şirket adına gelir. E-tebligat, tüm kurum, şirket ve şahıslara elektronik ortamda gönderilen resmi bilgilendirmelerdir.