• Buradasın

    E tebligat başvuru formu ne zaman gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-tebligat başvuru formu, tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu başlayanlar için, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından PTT'ye gönderilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-tebligat formu nasıl doldurulur?

    E-tebligat formu doldurmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) E-Tebligat sayfası üzerinden başvuru yapılmalıdır. 2. E-Tebligat Başvuru Formu doldurulmalıdır. 3. Formun elektronik imza ile onaylanması gerekmektedir. 4. Başvuru, GİB tarafından incelenir ve uygun bulunursa onaylanır. Tüzel kişiler için gerekli belgeler arasında ticaret sicil gazetesi, yetki belgesi ve imza sirküleri de bulunmaktadır.

    E tebligat tebliğ tarihi nasıl belirlenir?

    Elektronik tebligatın tebliğ tarihi, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda belirlenmiş olur. Bu hesaplama şu şekilde yapılır: 1. Belgenin elektronik adrese ulaştığı tarih belirlenir. 2. Bu tarihten itibaren beş gün sayılır. 3. Beşinci günün sonunda, tebliğ tarihi belirlenmiş olur.

    E-tebligat başvuru formu tüzel kişi nasıl alınır?

    Tüzel kişiler için e-tebligat başvuru formu almak üzere aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. PTT'ye Başvuru: Tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olanlar, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından PTT'ye başvuru yapmalıdır. 2. Gerekli Belgeler: Başvuruya aşağıdaki bilgi ve belgeler eklenmelidir: - MERSİS numarası ve sistem bilgileri (MERSİS'e kayıtlı tüzel kişiler için); - Tabi oldukları sisteme ait bilgiler (MERSİS kaydı bulunmayan tüzel kişiler için); - İşlem yetkilisi olarak belirlenen kişilerin kimlik bilgilerini gösteren belgeler. 3. Online Başvuru: Ayrıca, tüzel kişiler Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi'nin başvuru ekranından e-imza, e-devlet veya mobil imza ile online olarak da başvuru yapabilirler.

    E tebligat almak zorunlu mu?

    E-tebligat almak, belirli kişi ve kurumlar için zorunludur. Bu kişiler arasında: 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na ekli cetvellerde yer alan kamu idareleri ve bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar; Sermayesinin %50'sinden fazlası kamuya ait olan diğer ortaklıklar; Kamu kurumu niteliği taşıyan meslek ve üst kuruluşları; Noterler, baro levhasına yazılı avukatlar, sicile kayıtlı arabulucular ve bilirkişiler; Gümrük yükümlülüğü olan kişiler bulunmaktadır. Ayrıca, ticari, zirai ve mesleki kazancı olanlar ile kurumlar vergisine tabi mükelleflerin de e-tebligat sistemine geçmeleri zorunludur. Gönüllü olarak da e-tebligat uygulamasına geçmek mümkündür.

    E-Tebligat başvuru formu nereye gönderilir?

    E-Tebligat başvuru formu, Gelir İdaresi Başkanlığı'na bağlı ilgili vergi dairesi başkanlığı veya müdürlüğüne gönderilir.

    E-tebligat başvuru süresi geçerse ne olur?

    E-tebligat başvuru süresi geçerse, yeni mükellefiyet kazanan ve kurumlar vergisi ödeyenler için faaliyete başladıkları tarihten itibaren 15 gün içinde başvuru yapma zorunluluğu olduğundan, yasal yükümlülükler yerine getirilmemiş olur. Bu durumda vergi cezaları ve yasal yaptırımlar uygulanabilir.

    E tebligat almazsam ne olur?

    E-tebligat almazsanız hukuki ve idari bazı sonuçlarla karşılaşabilirsiniz: Hak kaybı. Cezai yaptırımlar. Yasal süreçlerin aksaması. E-tebligat, yasal olarak geçerli bir bildirim yöntemi olduğundan, tebligatın alındığı tarih ve saatin kesin olarak belirlenmesi mümkündür.