• Buradasın

    E-imza olmadan çalışma izni alınır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, e-imza olmadan çalışma izni başvurusu yapılamaz 125.
    Çalışma izni başvurularının e-Devlet üzerinden yapılabilmesi için şirketin e-imzaya sahip olması gereklidir 125. Ayrıca, başvuru sırasında işverenler ve yabancı çalışanlar gerekli belgeleri (pasaport, sözleşme, diploma vb.) e-imza ile yüklemek zorundadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-imza ile çalışma izni alınır mı?

    Evet, e-imza ile çalışma izni alınabilir. Türkiye'de yabancı personel çalıştırmak isteyen işverenler, 2018 yılından itibaren e-izin otomasyon sistemi üzerinden başvuru yapmaktadır ve bu başvuruların elektronik imza ile yapılması zorunludur. Çalışma izni başvurusu için e-devlet üzerinden giriş yapılabilir.

    Çalışma iznine kimler başvurabilir?

    Çalışma iznine başvurabilecek kişiler: Türkiye’de bir işveren tarafından çalıştırılmak istenen yabancılar. Ev hizmetlerinde yabancı personel çalıştırmak isteyen bireyler. Türkiye’deki bir şirkette ortaklığı bulunan yabancılar. Geçici koruma kapsamındaki yabancılar (örneğin Suriyeliler). Uzun dönem ikamet izni olan ve serbest çalışmak isteyen yabancılar. Çalışma izni türleri: Süreli çalışma izni: Belirli bir işveren ve süre ile verilir. Süresiz çalışma izni: Uzun dönem ikamet ve çalışma geçmişi olanlara verilir. Bağımsız çalışma izni: Serbest meslek icra edecek yabancılara verilir. Çalışma izni başvurusu, yabancının Türkiye’de bulunma durumuna göre yurt içinden veya yurt dışından yapılabilir.

    Çalışma izni e-imza ile nasıl yapılır?

    Çalışma izni başvurusu için e-imza ile yapılması gereken adımlar: 1. E-devlet sistemi üzerinden e-izin otomasyon sistemine giriş yapılır. 2. Sisteme yüklenecek evraklar hazırlanır. 3. SGK numarası üzerinden yabancıya ve işverene ait bilgiler girilir. 4. KEP adresi sisteme tanımlanır ve başvuru tamamlanır. 5. Sistemin ürettiği İD numarası üzerinden başvuru takip edilir. Başvuru sahibinin elektronik imzasının ve KEP hesabının bulunmaması halinde çalışma izni başvurusu mümkün olmayacaktır. Daha fazla bilgi ve destek için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın resmi web sitesi veya yetkili danışmanlık hizmetleri kullanılabilir.

    Çalışma izin belgesi nereden alınır?

    Çalışma izin belgesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Uluslararası İşgücü Genel Müdürlüğü'ne başvuru yapılarak alınır. Başvuru için gerekli adımlar: 1. Online portalda işyeri kaydı oluşturma. 2. Gerekli belgelerin hazırlanması: işveren ve yabancı tarafından imzalanmış iş sözleşmesi; pasaport sureti; Türkçe tercümesi yeminli mütercim veya resmi makamlarca onaylı diploma veya geçici mezuniyet belgesi sureti; kuruluşun en son sermaye ve ortaklık yapısını gösteren Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi; son yıla ait, vergi dairesi veya yeminli mali müşavir onaylı bilanço ve kar/zarar tablosu. 3. Başvuru yapma: Belgeler, e-izin otomasyon sistemi üzerinden çevrimiçi gönderilir. Başvuru, iki şekilde yapılabilir: Yurtiçi başvuru: Yabancının Türkiye'de en az 6 ay süreli ve geçerliliği devam eden ikamet izni varsa yapılır. Yurtdışı başvuru: Yabancının yurtdışında olduğu ve en az 6 ay süreli ikamet izni bulunmadığı durumda, uyruğunda bulunduğu ülkedeki T.C. dış temsilciliğine gidilerek çalışma vizesi başvurusunda bulunulur.