Buradasın
E-devletten ikametgah nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Devlet üzerinden ikametgah belgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
- e-Devlet Kapısı’na giriş yapın 25.
- Hizmet araması yapın 5.
- E-Devlet Kapısı’na giriş yaptıktan sonra, sayfanın üst kısmında bulunan arama kutucuğuna “ikametgâh” veya “yerleşim yeri belgesi” yazın ve arama yapın 5.
- Çıkan sonuçlar arasında “Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü” altında yer alan “Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” hizmetini seçin 5.
- Bilgilendirme ekranını okuyun ve onaylayın 5.
- Belgenin kimin için alınacağını seçin 2.
- e-Devlet hesabı olan vatandaşlar kendileri için olduğu gibi aynı konutta ikamet ettikleri eşleri ve ergin olmayan çocukları için de ikametgah belgesi alabilirler 2.
- Belgenin neden verileceğini seçin 2.
- İkametgah belgesi hazır 2.
- İstenilen tüm bilgileri girdikten sonra ikametgah belgeniz hazır bir şekilde karşınıza çıkacak 2.
- Dosya indir 2.
Bir günde yalnızca tek bir belge oluşturma hakkı vardır 2.
e-Devlet üzerinden ikametgah belgesi alırken dikkat edilmesi gerekenler:
- Belgenin ne için kullanılacağı
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: