• Buradasın

    E-devlet ikametgah kaç gün geçerli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Devlet üzerinden yapılan ikametgah değişikliği, taşınma tarihinden itibaren 20 iş günü geçerlidir 135.
    5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 50. maddesine göre, bireylerin adres değişikliğini taşındıkları tarihten itibaren en geç 20 iş günü içinde ilgili nüfus müdürlüklerine veya e-Devlet sistemi üzerinden bildirmeleri zorunludur 35.
    Süresinde bildirim yapmama durumunda 649 TL, gerçeğe aykırı beyanda bulunma durumunda ise 13.588 TL idari para cezası uygulanmaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devletten alınan ikametgah ile muhtarlıktan alınan aynı mı?

    Evet, e-Devlet'ten alınan ikametgâh belgesi ile muhtarlıktan alınan ikametgâh belgesi aynıdır. e-Devlet üzerinden alınan ikametgâh belgeleri, nüfus idareleri ve muhtarlıklardan alınmış resmi belgelerle aynı hukuki değere sahiptir.

    İkametgah değişikliği için 20 gün süresi nasıl hesaplanır?

    İkametgah değişikliği için 20 gün süresi, taşınma tarihinden itibaren hesaplanır. Örneğin, 1 Mayıs 2025 tarihinde yeni bir adrese taşınan bir kişinin adres değişikliği bildirimini en geç 20 Mayıs 2025 tarihine kadar yapması gerekir. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’na göre, adres değişikliği bildiriminin 20 iş günü içerisinde yapılması zorunludur.

    E-devletten ikametgah nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden ikametgah belgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet Kapısı’na giriş yapın. turkiye.gov.tr adresine gidin veya mobil cihazınızdan e-Devlet mobil uygulamasını açın. Ana sayfada sağ üstte veya ortada bulunan “Giriş Yap” butonuna tıklayın. Açılan ekranda T.C. Kimlik Numaranızı ve e-Devlet Şifrenizi (veya tercih ettiğiniz başka bir giriş yöntemini) girerek sisteme erişin. 2. Hizmet araması yapın. E-Devlet Kapısı’na giriş yaptıktan sonra, sayfanın üst kısmında bulunan arama kutucuğuna “ikametgâh” veya “yerleşim yeri belgesi” yazın ve arama yapın. Çıkan sonuçlar arasında “Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü” altında yer alan “Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” hizmetini seçin. 3. Bilgilendirme ekranını okuyun ve onaylayın. Hizmete tıkladıktan sonra, karşınıza hizmet hakkında kısa bir bilgilendirme metni çıkacaktır. Bu metinde genellikle belgenin ne amaçla kullanılacağı, yasal geçerliliği ve dikkat edilmesi gereken noktalar yer alır. 4. Belgenin kimin için alınacağını seçin. e-Devlet hesabı olan vatandaşlar kendileri için olduğu gibi aynı konutta ikamet ettikleri eşleri ve ergin olmayan çocukları için de ikametgah belgesi alabilirler. 5. Belgenin neden verileceğini seçin. Bu sayfada karşınıza ikametgah belgesinde yer alacak T.C. kimlik numarası, ad, soyad, ana adı, baba adı, doğum tarihi, doğum yeri, nüfusa kayıtlı olduğunuz il ve ilçe gibi bilgiler çıkacak. Bu bilgilerin doğruluğundan emin olduktan sonra ikametgah belgesini neden istediğiniz seçin. 6. İkametgah belgesi hazır. İstenilen tüm bilgileri girdikten sonra ikametgah belgeniz hazır bir şekilde karşınıza çıkacak. 7. Dosya indir. Dosyayı direkt olarak sayfadaki “Yazdır” butonu ile yazdırmayın. “Dosya İndir” butonuna tıklayarak ikametgah belgesini PDF formatında cihazınıza indirin. Bir günde yalnızca tek bir belge oluşturma hakkı vardır. e-Devlet üzerinden ikametgah belgesi alırken dikkat edilmesi gerekenler: Belgenin ne için kullanılacağı

    E-devletten ikametgah belgesi kaç günde çıkar?

    E-Devlet üzerinden ikametgah belgesi almak birkaç dakika sürer. İşlem için e-Devlet hesabınıza giriş yapmanız, gerekli bilgileri doldurmanız ve belgeyi indirmeniz yeterlidir. Belgenin hazırlanması için uzun bir süre beklenmez, ancak belgenin çıktısını almak için "Dosya İndir" butonuna tıklamanız gerekebilir. E-Devlet üzerinden alınan belgeler, üzerindeki barkod numarası sayesinde kaşeli ve imzalı belge olarak kabul edilir.

    E-devlet adres güncelleme ne kadar sürer?

    E-Devlet üzerinden adres güncelleme işlemi genellikle anında tamamlanır ve yeni adres sisteme işlenir.

    E-devletten eski ikametgah belgesi kaç yıl geriye gider?

    E-Devlet üzerinden eski ikametgah belgesi, geriye dönük olarak en fazla 5 yıl öncesine kadar alınabilir. Bu hizmeti kullanarak, yıllar içerisinde gerçekleşen adres kayıtlarınıza tarihçeli olarak erişebilir ve belgeleyebilirsiniz. Daha eski tarihlere ait ikametgah bilgilerine ulaşmak için nüfus müdürlüklerine başvurulması gerekebilir.