• Buradasın

    Doktor geç kaldığında nereye şikayet edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Doktorun geç kalması durumunda şikayet edilebilecek bazı merciler:
    • Hasta Hakları Birimi 14. İlk olarak, yaşanan sorun sağlık kuruluşu bünyesindeki hasta hakları birimine bildirilebilir 14.
    • ALO 184 SABİM Hattı 145. Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi olan bu hat, sağlıkla ilgili şikayet, öneri ve talepleri kabul eder 145.
    • CİMER (T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) 14. Sağlık hizmetleri ile ilgili konular, CİMER üzerinden de iletilebilir 14.
    • İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri 14. Sağlık kuruluşlarındaki idari mevzuata veya sağlık mevzuatına aykırılık hallerinde ilgili müdürlüklere başvurulabilir 14.
    • Tabip Odaları 14. Hekimlik Meslek Etiği Kuralları’na aykırı davranışlar, ilgili tabip odasına şikayet edilebilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doktor randevuya geç kalırsa ne yapmalı?

    Doktor randevuya geç kalırsa, hastanın yapması gerekenler: Panik yapmamak ve durumu sakin bir şekilde değerlendirmek. Hastane ile iletişime geçmek, durumu açıklamak ve randevunun iptal edilmesini veya yeniden ayarlanmasını istemek. Bekleme süresini kabul etmek, eğer acele edilmiyorsa. Yeni randevu tarihi almak için mümkünse online işlemlerden yararlanmak. İlgili sağlık birimine yönlendirilmesi gerekiyorsa, ilgili bölgeye ulaşmak. Acil bir durum varsa, acil servisle irtibata geçmek. Her hastanenin uygulama politikaları farklılık gösterebileceğinden, geç kalındığında ne yapılması gerektiği konusunda hastanelerin gereksinimleri göz önünde bulundurulmalıdır.

    Doktorun geç kalması suç mu?

    Doktorun geç kalması, tek başına bir suç teşkil etmez. Ancak, doktorun geç kalması nedeniyle bir başkasının mağdur olması veya kamunun zarar görmesi durumunda, bu durum "görevi kötüye kullanma" olarak değerlendirilebilir. Görevi kötüye kullanma suçu, Türk Ceza Kanunu'nun 257. maddesinde düzenlenmiştir ve iki şekilde işlenebilir: 1. İcrai hareketle: Görevin gereklerine aykırı hareket etmek suretiyle mağduriyet veya zarar meydana gelmesi. 2. İhmalî hareketle: Görevin gereklerini yapmakta ihmal veya gecikme göstermek. Örneğin, doktorun acil bir hastaya zamanında müdahale etmemesi ve başka bir hastaneye yönlendirmesi, mağdurun zarar görmesine neden olursa, bu durum görevi ihmal suretiyle kötüye kullanma olarak değerlendirilebilir. Doktorlara yönelik ceza soruşturması süreci, doktorun kamu görevlisi olup olmamasına ve çalıştığı kuruma göre değişiklik gösterir.

    Sağlık Bakanlığı şikayet hattı kaç günde sonuçlanır?

    Sağlık Bakanlığı şikayet hattı olan ALO 184 SABİM'e yapılan başvurular, konuya bağlı olarak birkaç dakika ile birkaç hafta arasında sonuçlanabilir. Yoğun çalışma ve soruşturma gerektiren şikayetlerin değerlendirilmesi birkaç haftaya kadar sürebilir. Başvuruların sonuçlanma süresi, şikayetin niteliğine ve ilgili kurumların iş yüküne göre değişiklik gösterebilir.

    Doktor hatası 6 ay içinde şikayet edilmezse ne olur?

    Doktor hatası (malpraktis) durumunda, şikayet süresi eylemin ve idariliğinin öğrenilmesinden itibaren 1 yıl ve her halde eylem tarihinden itibaren 5 yıldır. Bu süre içinde şikayet edilmezse, idari yargıda dava açma hakkı kaybolur. Ancak, şikayet süresi geçtikten sonra da ceza hukuku kapsamında suç duyurusunda bulunulabilir. Doktor hatası durumunda, hem hukuki hem de cezai sorumluluk doğabilir. Detaylı bilgi ve hukuki danışmanlık için bir avukata başvurulması önerilir.

    Aile hekimi nereye şikayet edilir?

    Aile hekimi, Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) ALO 184 hattına şikayet edilebilir. Şikayet için diğer yollar: Sağlık Müdürlüğü: Şikayet, yazılı olarak il veya ilçe sağlık müdürlüğüne yapılabilir. Tabip Odası: Aile hekimleri, tabip odalarına kayıtlı olduğundan, etik dışı davranışlar için bu odalara başvurulabilir. Hakem Heyeti: Sağlık Bakanlığı bünyesindeki hakem heyetleri, mesleki uygulama şikayetlerini değerlendirir. Önemli notlar: Şikayet için posta veya online sistemler kullanılmaz, sadece telefonla başvuru kabul edilir. Şikayetçi kişinin kendisi aramalı, 3. kişiler kabul edilmez.