Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Depremde yıkım belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Bina Durumunun Tespiti: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlar, zemin etüdü, beton dayanım testi ve taşıyıcı sistem analizleri yaparak binayı inceler ve riskli olup olmadığını belirler 4.
- Riskli Yapı Raporu: Bina riskli olarak raporlanırsa, bu durum tapuya şerh edilir ve maliklere resmi bildirim yapılır 4. Maliklerin rapora itiraz etme hakkı vardır 4.
- Resmî Bildirim ve İtiraz Süreci: İtiraz edilmediği takdirde, süreç yaklaşık 60 gün içinde yıkım aşamasına gelir 4.
- Yıkım Kararı: Bina resmen riskli ilan edildiğinde, maliklerin en az %50+1’i yıkım ve yeniden yapım kararı alabilir 4.
- Belgelerin Hazırlanması: Yıkım için gerekli belgeler hazırlanır ve ilgili belediyeye veya il çevre ve şehircilik müdürlüğüne başvuru yapılır 2.
Yıkım için gerekli belgeler arasında dilekçe, tapu fotokopisi, binanın dış kapı numarası ve binada yaşayanların listesini içeren belge bulunur 2.
Yıkım işlemleri için uzman bir yıkım firması ile çalışılması önerilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: