• Buradasın

    Beyan düzenleme rehberinde hangi kanunlar var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beyan düzenleme rehberinde yer alan kanunlar şunlardır:
    1. Gelir Vergisi Kanunu: 2024 yılı gelir vergisi beyannamesi düzenleme rehberi, bu kanuna göre hazırlanmıştır 3.
    2. Kurumlar Vergisi Kanunu: Kurumlar vergisi beyannamesinde dikkat edilecek konular bu kanunla ilgilidir 2.
    3. 7440 Sayılı Kanun: Bu kanun kapsamında matrah artırımı ve stok beyanı gibi konular da beyan düzenleme rehberinde yer almaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3065 sayılı kanunun 11/1-c maddesi nedir?

    3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 11/1-c maddesi, ihraç edilmek şartıyla imalatçılar tarafından kendilerine teslim edilen mallara ait katma değer vergisinin, ihracatçılar tarafından ödenmemesi ile ilgilidir. Bu maddeye göre, mükelleflerce tahsil edilmeyen ancak ilgili dönem beyannamesinde beyan edilecek olan bu vergi, vergi dairesince tarh ve tahakkuk ettirilerek tecil olunur. İhracatın yukarıdaki şartlara uygun olarak gerçekleştirilmemesi halinde, tecil olunan vergi tahakkuk ettirildiği tarihten itibaren gecikme zammıyla birlikte tahsil edilir.

    Vergi Usul Kanununa göre özel usulsüzlük cezası hangi maddelerde düzenlenmiştir?

    Vergi Usul Kanununa göre özel usulsüzlük cezası, Vergi Usul Kanunu'nun 353. maddesinde düzenlenmiştir.

    Vergi kanunları nelerdir?

    Türkiye'de başlıca vergi kanunları şunlardır: 1. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu. 2. 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu. 3. 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu. 4. 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu. 5. 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu. 6. 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun. 7. 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu. 8. 492 sayılı Harçlar Kanunu. 9. 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu. 10. 7338 sayılı Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu. Ayrıca, 7194 sayılı Dijital Hizmet Vergisi Kanunu ve diğer bazı özel vergi kanunları da bulunmaktadır.

    Vuk mükerrer 257'ye göre düzenleme zorunluluğu nedir?

    VUK Mükerrer 257'ye göre düzenleme zorunluluğu, vergi kanunlarının vergiyi bağladıkları olayı tespit etmek ve kayıt dışılığı önlemek amacıyla tahsilat ve ödemelerin finansal kurumlar aracılığıyla yapılmasını kapsar. Bu zorunluluğa göre: - Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, serbest meslek erbabı, kazançları basit usulde tespit edilenler, defter tutan çiftçiler ve vergiden muaf esnaflar, tahsilat ve ödemelerini aracı finansal kurumlar kanalıyla yapmak zorundadır. - Mükellef olmayanlar da (nihai tüketiciler dahil) 30.000 TL'yi aşan tutardaki tahsilat ve ödemelerini aracı finansal kurumlar aracılığıyla yapmak ve bu işlemleri söz konusu kurumlarca düzenlenen belgelerle tevsik etmek zorundadır. Aracı finansal kurumlar ise bankalar, ödeme kuruluşları ve Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi'dir.

    3628 Sayılı Kanun'a göre mal bildiriminde bulunacaklar kimlerdir?

    3628 Sayılı Kanun'a göre mal bildiriminde bulunacaklar şunlardır: Her tür seçimle iş başına gelen kamu görevlileri ile Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlar (muhtarlar ve ihtiyar heyeti üyeleri hariç). Noterler. Türk Hava Kurumu ve Türkiye Kızılay Derneği'nde görev alanlar. Genel ve katma bütçeli dairelerde, il özel idarelerinde, belediyelerde ve bağlı kuruluşlarda görev yapan memurlar ve diğer kamu görevlileri. Kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşlarında görevli olanlar ve yönetim/denetim kurulu üyeleri. Siyasi parti genel başkanları. Kooperatif başkanları, yönetim kurulu üyeleri ve genel müdürleri. Yeminli mali müşavirler. Kamu yararına sayılan dernek yönetici ve deneticileri. Gazete sahibi gerçek kişiler ve yönetim/denetim kurulu üyeleri, sorumlu müdürleri, başyazarları ve fıkra yazarları.

    Satış belgelerinin düzenlenmesi hangi kanuna tabidir?

    Satış belgelerinin düzenlenmesi, Türk Ticaret Kanunu'na tabidir.

    Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Defter Tutma Amacı: - VUK'a göre defterlerin amacı, mükelleflerin mali durumlarının belirlenmesi ve vergilendirilmesi işlemlerinin yapılmasıdır. - TTK'ya göre ise defterlerin amacı, ticari işletmenin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak ilişkilerini ve her hesap dönemi içindeki sonuçları açıkça görülebilir şekilde ortaya koymaktır. 2. Defterlerin Tutulma Şekli: - VUK'ta defterlerin Türkçe tutulması ve kısaltma, rakam, harf ve sembollerin kullanılması konusunda özel bir düzenleme yoktur. - TTK'da ise defterlerin Türkçe tutulması yanı sıra kısaltmalar, rakamlar, harfler ve sembollerin anlamlarının anlaşılır olması gerektiği belirtilmiştir. 3. Saklama Süreleri: - VUK'ta ticari defterlerin saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıldır. - TTK'da ise kağıt ve belgeler için kayıt tarihlerinden itibaren on yıl zamanaşımı süresi öngörülmüştür. 4. Defter Tasdiki: - VUK'ta tasdik ettirilmesi gereken defterlerden herhangi birinin tasdik işleminin süresinin sonundan başlayarak bir ay içinde yaptırılmamış olması ikinci derece usulsüzlük cezasını gerektirir. - TTK'da ise ticari defterlerin açılış ve kapanış onaylarını yaptırmayanlar dört bin Türk Lirası idari para cezasıyla cezalandırılır.