Buradasın
Belediye hizmet kalitesi nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Belediye hizmet kalitesini ölçmek için en yaygın olarak kullanılan yöntem SERVQUAL ölçeğidir 123. Bu ölçek, beklenen hizmet ile algılanan hizmet arasındaki farkı belirleyerek hizmet kalitesini ölçer 12.
SERVQUAL ölçeğinin ölçtüğü beş ana boyut:
- Fiziksel koşullar: Tesis, donanım, personel ve haberleşme imkanları 3.
- Güvenilirlik: Verilen sözü zamanında ve tam olarak yerine getirme 3.
- Cevap alınabilme: Müşteriye yardıma istekli olma ve hizmeti eksiksiz sağlama 3.
- Güvence: Çalışanların bilgi düzeyi ve güven duygusu uyandırması 3.
- Müşteriye özel ilgi: Personelin müşterilerin düşünce tarzını anlama ve kendisini müşterinin yerine koyabilmesi 13.
Ölçüm ayrıca yüz yüze anketler veya rastgele örnekleme yöntemleri ile de yapılabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: