Buradasın
Belediye hizmet kalitesi nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Belediye hizmet kalitesi, çeşitli yöntemlerle ölçülür:
- Anketler ve Mülakatlar: Vatandaşlara belediye hizmetleri hakkındaki görüşlerini sormak için anketler ve mülakatlar yapılır 12. Bu yöntem, hizmetlerin ne kadar etkili olduğunu ve vatandaşların ne kadar memnun olduğunu anlamayı sağlar 1.
- Gizli Müşteri Uygulamaları: Hizmet noktalarını normal bir müşteri gibi ziyaret eden ve değerlendirmelerini raporlayan gizli müşteriler kullanılır 2.
- Net Promoter Puanı: Vatandaşların, ilgili markayı tanıdıklarına tavsiye etmeye hazır olma oranlarını ölçer 2.
- Müşteri Çaba Puanı: Müşterinin bir hizmeti elde etme çabalarını değerlendirmeye odaklanır 2.
- SERVQUAL Ölçeği: Hizmet kalitesini beş boyutta (somut özellikler, empati, güven, yeterlilik ve güvenirlilik) ölçen yaygın bir yöntemdir 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: