• Buradasın

    Yaşam becerileri projesi gözlem formu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A Turkish teacher in a sunlit classroom leans over a wooden desk, attentively filling out an observation form while a diverse group of students engage in a collaborative activity, smiling and gesturing animatedly.
    Yaşam Becerileri Projesi Gözlem Formu şu şekilde doldurulabilir:
    1. Başlık ve Temel Bilgiler:
      • Öğrencinin adı, soyadı ve sınıfı 24.
      • Gözlem tarihi 24.
    2. Hedef ve Amaçlar:
      • Projenin amacı, örneğin "problem çözme becerileri" veya "özgüven artırma" 5.
    3. Gözlemler:
      • Davranışlar: Olumlu veya olumsuz davranışlar 5.
      • Etkinliklere Katılım: Proje faaliyetlerine katılım durumu 5.
      • İletişim Becerileri: Arkadaşları, öğretmenleri veya grup içindeki iletişimi 5.
      • Problem Çözme: Problemleri nasıl ele aldığı veya çözdüğü 5.
    4. Sonuç ve Değerlendirme:
      • Genel özet 5.
      • İlerleme ve öneriler 5.
    Veli ve öğretmen notları kısmı, öğrencinin ev ve okul ortamındaki genel gelişimi hakkında gözlem ve geri bildirimleri içerir 24.
    Örnek bir form, tegm.meb.gov.tr ve tedantalya.k12.tr sitelerinde bulunabilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri analizi gözlem raporu nedir?

    Beceri analizi gözlem raporu, bir bireyin belirli bir beceriye sahip olup olmadığını veya sahipse hangi düzeyde sahip olduğunu değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Bu rapor, genellikle aşağıdaki adımları içerir: 1. Gözlemin amacının belirlenmesi: Hangi davranışın gözlemleneceğinin ve nasıl ölçüleceğinin saptanması. 2. Gözlemin zamanlamasının belirlenmesi: Gözlemin ne zaman ve ne kadar süreceğinin planlanması. 3. Gözlem tekniğinin seçilmesi: Doğrudan, dolaylı, katılımcı veya yapılandırılmış gözlem gibi yöntemlerin belirlenmesi. 4. Verilerin analizi: Gözlem sırasında toplanan verilerin değerlendirilmesi ve anlamlarının sorgulanması. 5. Sonuçların çıkarılması: Gözlem ve analizler ışığında elde edilen bulguların yazılı hale getirilmesi.

    Yaşam Becerileri Projesi hangi sınıflara uygulanacak?

    Yaşam Becerileri Projesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik olarak uygulanacaktır. Proje, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki bakımdan çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hayata geçirilmiştir.

    Yaşam becerileri formu nedir?

    Yaşam becerileri formu, öğrencilerin yaşam becerilerinin gelişimini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir gözlem aracıdır. Bu form, genellikle şu becerileri kapsar: Aile hayatı becerileri. Kişisel bakım ve hijyen becerileri. İletişim ve sosyal beceriler. Sürdürülebilir yaşam ve çevre bilinci becerileri. Yaratıcılık ve girişimcilik becerileri. Yaşam becerileri formu, Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı ilkokul ve ortaokullarda "Yaşam Becerileri Projesi" kapsamında uygulanmaktadır.

    Gözlem formu nasıl hazırlanır?

    Gözlem formu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Araştırmanın konusu ve amacı belirlenmelidir. 2. Araştırma sorusu, hipotez ve takip edilmek istenen temalar doğrultusunda gözlemlenecek davranış veya tutumlar seçilmelidir. 3. Formun yapısı, araştırmanın yöntemine göre belirlenmelidir. Gözlem formu hazırlarken iki farklı teknik kullanılabilir: Yapılandırılmamış form: Araştırmacıya geniş bir özgürlük alanı sunar ve açık uçlu cevaplar kaydedilebilir. Yarı yapılandırılmış form: Belirlenen kategorilerin yanı sıra açık uçlu cevaplar için ek bir bölüm içerir. Yapılandırılmış form: Araştırmacıya yalnızca önceden belirlenen kategori ve ölçekleri sunar. Örnek gözlem formları için Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nin açık ders materyalleri platformu acikders.ankara.edu.tr ziyaret edilebilir. Gözlem formu hazırlama konusunda uzman desteği almak için akademikservis.com gibi sitelerden yardım alınabilir.

    Gelişim raporlarında gözlem nasıl yapılır?

    Gelişim raporlarında gözlem yaparken dikkat edilmesi gerekenler: Planlama: Gözlem yapılacak gelişim alanlarını belirlemek önemlidir. Doğru zamanlama: Gözlemler, çocukların doğal ortamlarında yapılmalıdır. Not alma: Gözlem sırasında dikkat edilen noktalar not edilmelidir. Objektiflik: Gözlemlerde kişisel yargılardan uzak durulmalıdır. Tutarlılık: Her gözlemde benzer kriterler kullanılmalıdır. Kesinlik: Gözlemlerde kesin ve net ifadeler kullanılmalıdır. Çeşitlilik: Farklı ortamlarda gözlem yaparak, çocuğun farklı durumlarda nasıl davrandığı görülmelidir. MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı'na göre, öğretmenlerin sadece dönem içerisinde ele aldığı kazanımlar üzerinden işaretleme yapması, ele almadığı kazanımlara ait ifadeleri boş bırakması gerekmektedir. Ayrıca, gelişim gözlem raporu hazırlanırken, çocuğun öncelikle olumlu gelişimsel özellikleri, daha sonra beklenen düzeyde gösterdiği beceriler ve geliştirilmesi gereken becerileri yazılmalıdır.

    Yaşam Becerileri Projesi'nde neler yapılır?

    Yaşam Becerileri Projesi'nde yapılan bazı etkinlikler: Atölye çalışmaları. Günlük yaşam becerilerinin kazandırılması. Doğada hayatta kalma becerilerinin kazandırılması. Drama ve eğitsel oyunlar. Proje, Türkiye Yeşilay Cemiyeti tarafından geliştirilmiş olup, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda psikolojik danışman ve rehber öğretmenler tarafından uygulanmaktadır.

    Yaşam becerileri projesi gözlem formu veli notu nasıl yazılır?

    Yaşam becerileri projesi gözlem formu veli notu yazarken, çocuğunuzun bu dönem içindeki genel gelişimi hakkında gözlemlerinizi ve geri bildirimlerinizi yazabilirsiniz. Örnek olarak şu şekilde doldurulabilir: "Ayşe Tatlı, 2/B sınıfı öğrencisi. 10.10.2024 tarihinde gözlemlendi. Aile Hayatım: Ailedeki programlara uyum gösteriyor ve günlük yaşantıya alıştı. Ancak, akşam uyku vakti geldiğinde yatağına gitmekte zorluk çıkarıyor. Kişisel Bakım ve Hijyen: Dişlerini düzenli olarak fırçalıyor, ancak bazen oyuncaklarını toplamayı unutuyor. İletişim ve Sosyal Beceriler: Anlatmak istediği konuları ifade edebiliyor ve sosyal ortamlarda etkinlik yapmayı seviyor. Sürdürülebilir Yaşam ve Çevre Bilinci: Geri dönüştürülebilir atıkların nereye atılması gerektiğini biliyor, ancak bazen israf yapabiliyor. Yaratıcılık ve Girişimcilik: Atık malzemelerden oyuncaklar yapmak istiyor ve teknolojik gelişmeleri takip ediyor. Veli Notları: Ayşe'nin genel olarak gelişim süreci olumlu yönde ilerliyor. Ancak, uyku düzenine dikkat edilmesi gerekiyor." Formu doldururken, çocuğunuzun olumlu ve olumsuz durumlarından örnekler ekleyebilir, gerekli gördüğünüz yerlerde ekleme veya çıkarma yapabilirsiniz.