• Buradasın

    Sıfır atik dosyasi ne zaman gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sıfır atık dosyalarının gönderilmesi, takip eden ayın on beşine kadar sıfır atık bilgi sistemi üzerinden yapılmalıdır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sıfır Atık Belgesi için nereye girilir?

    Sıfır Atık Belgesi için başvuru, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden yapılır. Bu sisteme erişim sağlamak için öncelikle Entegre Çevre Bilgi Sistemi'ne kayıt olmak gerekmektedir.

    Sıfır Atık Belgesi Nasıl Alınır?

    Sıfır Atık Belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Sıfır Atık Yönetim Sistemi Kurulması. 2. Personel Görevlendirilmesi. 3. Bilgi Girişi. 4. Atıkların Ayrı Toplanması. 5. Belgelerin Yüklenmesi. 6. Başvuru Değerlendirmesi. 7. Eksikliklerin Tamamlanması. 8. Belgenin Düzenlenmesi. Sıfır Atık Belgesi, temel, gümüş, altın ve platin olmak üzere dört seviyede düzenlenir. İşletmelerin, Sıfır Atık Belgesi alabilmeleri için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin çevre danışmanlık firmalarıyla çalışmaları önerilir.

    Sıfır Atık Ekim ayı raporu ne zaman verilir?

    Sıfır Atık Yönetmeliği'ne göre, sıfır atık yönetim sistemi kapsamında toplanan atıklara ilişkin aylık raporlar takip eden ayın onbeşine kadar sıfır atık bilgi sistemi üzerinden verilmelidir.

    Sıfır atık belgesi yenileme nasıl yapılır?

    Sıfır atık belgesi yenileme işlemi şu şekilde yapılır: 1. Sıfır Atık Bilgi Sistemi'ne Giriş: "İşlemler" >> "Belgelendirme" bölümüne girilir. 2. Belge Yenileme Simgesine Tıklama: Mevcut belgenin bulunduğu satırda yer alan belge yenileme simgesine ( ) tıklanır. 3. Dosya Yükleme: Açılan ekranda dosya yükleme alanına Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı (Belge Yenileme) yüklenir. 4. Başvurunun Gönderilmesi: "Başvuru Gönder" butonuna tıklanarak başvuru il müdürlüğüne gönderilir. Belge yenileme işleminin yapılabilmesi için son 1 yıl içerisinde eğitim faaliyetinin Sıfır Atık Bilgi Sistemine veri girişi olarak yapılmış olması ve belge yenileme ekranındaki kriterlerden ilkine Sıfır Atık Yönetim Sistemi Planı’nın yüklenmiş olması gerekmektedir. Sıfır atık belgesi yenileme kılavuzuna aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: istanbul.csb.gov.tr; manisatso.org.tr; eso.org.tr.

    Sıfır atık yönetmeliği neleri kapsar?

    Sıfır Atık Yönetmeliği, hammadde ve doğal kaynakların etkin yönetimi ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda atık yönetimi süreçlerini kapsar. Kapsamı: Mahalli idareler ve belirli yerler: Yönetmelik, mahalli idareler ve EK-1 listede tanımlı diğer yerler için sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasına, izlenmesine ve sıfır atık belgesi düzenlenmesine ilişkin esasları kapsar. Atıklar: Sıfır atık yönetim sistemi kurulan yerlerde oluşan ve Atık Yönetimi Yönetmeliği'nin EK-4 listesinde yer alan atıkları içerir. Sanayi atıkları: Sanayi işletmelerinden kaynaklanan atıklar, içerik veya yapısal olarak evsel nitelikli atıklara benzer olanlar hariç, yönetmelik kapsamında değerlendirilmez. Yönetmeliğin bazı esasları: Atıkların karıştırılmadan toplanması ve geri dönüşüm/geri kazanımlarının sağlanması. Atıkların düzenli depolamaya gönderilen miktarının azaltılması. İdari, mali ve teknik açıdan verimlilik, sürdürülebilirlik ve halkın katılımının esas alınması.

    Sıfır Atık Belgesi Nasıl Alınır?

    Sıfır Atık Belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Sıfır Atık Yönetim Sistemi Kurulması. 2. Personel Görevlendirilmesi. 3. Bilgi Girişi. 4. Atıkların Ayrı Toplanması. 5. Belgelerin Yüklenmesi. 6. Başvuru Değerlendirmesi. 7. Eksikliklerin Tamamlanması. 8. Belgenin Düzenlenmesi. Sıfır Atık Belgesi, temel, gümüş, altın ve platin olmak üzere dört seviyede düzenlenir. İşletmelerin, Sıfır Atık Belgesi alabilmeleri için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onaylanmış yetkin çevre danışmanlık firmalarıyla çalışmaları önerilir.

    Sıfır Atık Belgesi almak kaç gün sürer?

    Sıfır Atık Belgesi almak yaklaşık 30 takvim günü sürer.