Buradasın
E-devletten çalışma belgesi nasıl çıkarılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Devlet üzerinden çalışma belgesi çıkarmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
- İnternet tarayıcısı veya mobil uygulama üzerinden e-Devlet sistemine giriş yapılır 2.
- Eğer e-Devlet şifresi yoksa, alternatif giriş yöntemlerinden yararlanılır veya en yakın PTT şubesine gidilip 2 TL karşılığında şifre temin edilir 23.
- Anasayfada yer alan “Kurumlar” sekmesine tıklanır 2.
- Sistem üzerinden işlem yapılabilen kurumların listesi ekrana geldiğinde, “Sosyal Güvenlik Kurumu”na tıklanır 23.
- Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetleri ekranda listelenecektir 2. İşleme devam etmek için "Sosyal Güvenlik Kayıt Belgesi Sorgulama" yazısına tıklanır 2.
- Açılan ekranda yer alan seçenekler içinden "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" yazısına tıklanır 23.
- Çalışma belgesi ekrana yansıyacaktır 2. Bu belgenin çıktısını almak için “Yazdır” seçeneğine tıklanır 2.
Çalışma belgesi almak için ayrıca e-Devlet üzerinden arama çubuğuna “çalışma belgesi” yazılabilir, ilgili hizmete ulaştıktan sonra gerekli bilgiler doldurularak başvuru yapılabilir 4.
Çalışma belgesi, işçinin çalıştığı işyerinden de alınabilir 2. İşten ayrılan işçi, işvereninden çalışma belgesini talep etmelidir 2. Talep, sözlü ya da yazılı bir şekilde gerçekleştirilebilir 2.
Çalışma belgesi almak için yapılan başvurularla ilgili daha fazla bilgi almak için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı veya Sosyal Güvenlik Kurumu ile iletişime geçilebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: