• Buradasın

    Acil durumda iletişime geçilecek kişiler nasıl bilgilendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Acil durumda iletişime geçilecek kişiler aşağıdaki yöntemlerle bilgilendirilebilir:
    • Kişisel Güvenlik Uygulaması: Android cihazlarda, Güvenlik uygulaması üzerinden acil durum paylaşımı yapılarak konum ve diğer bilgiler belirli kişilerle paylaşılabilir 1.
    • Uber: Acil bir durumda, Uber önce kullanıcıyla iletişime geçmeye çalışır, mümkün değilse acil durumda iletişime geçilecek kişilerle iletişime geçer 2.
    • Acil Durum Çağrıları: Acil durumlarda, olayın yeri, durumu ve aciliyetin net bir şekilde açıklanması önemlidir 3. Türkiye'de acil durum çağrıları için genellikle 112 numarası kullanılır 3.
    • Mobil Uygulamalar: Figensoft gibi sistemler, acil durumlarda çalışanlara anlık bilgilendirme ve iletişim imkanı sunar 4.
    • Yardım İşaretleri: Dört parmak yardım isteme işareti veya "STAN" (send the authorities now) gibi evrensel yardım işaretleri kullanılabilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Acil durum ne zaman aranır?

    Acil durum, aşağıdaki durumlarda aranmalıdır: göğüs ağrısı; nefes alma güçlüğü; bilinç kaybı; ciddi kan kaybı; ciddi yanıklar; nefes borusu tıkanıklığı; nöbet geçirme (havale, sara krizi); suda boğulma; yaralı trafik kazası; yüksekten düşme; ateşli silah yaralanması; koma ve benzeri durumlar; zehirlenme. Türkiye'de tüm acil durumlar için aranması gereken tek numara 112'dir.

    AFAD acil durum bildirimi nasıl yapılır?

    AFAD acil durum bildirimi yapmak için AFAD Acil mobil uygulaması kullanılabilir. Uygulamayı kullanmak için: 1. Kayıt Olma: Uygulama indirildikten sonra telefon numarası girilir, gelen şifre ile doğrulama yapılır. 2. Acil Çağrı: "Yaralıyım", "Kayboldum", "Enkaz altındayım" veya "Yakınıma ulaşamıyorum" butonlarından biri ile acil arama başlatılabilir. 3. Konum Bildirimi: Acil çağrı sırasında konum bilgisi, 112 Acil Çağrı Merkezi personeliyle paylaşılır. Ayrıca, AFAD tarafından gönderilen hayati uyarı bildirimlerini açmak veya kapatmak için şu adımlar izlenebilir: iPhone: Ayarlar > Bildirimler > Hayati Uyarı Bildirimi. Android: Ayarlar > Güvenlik ve Acil Durum > Kablosuz Acil Durum Uyarıları.

    Acil durum numaraları nelerdir?

    Türkiye'de acil durum numaraları şunlardır: 112: Ambulans, itfaiye, polis, jandarma, orman yangını ihbarı gibi acil durum birimlerine ulaşmak için kullanılır. 110: Yangın ve itfai olaylar için acil yardım hattıdır. 155: Polis imdat hattıdır; mağduriyet, şikayet ve trafik kuralı ihlali ihbarları için aranır. 156: Jandarma imdat hattıdır; suç şüphesi, mağduriyet ve can güvenliği tehditleri için kullanılır. Ayrıca, farklı kurumlar için çeşitli acil durum numaraları da bulunmaktadır, örneğin: 122: Afet ve Acil Durum (AFAD) Çağrı Merkezi. 158: Sahil Güvenlik ihbar ve talep hattı. 185: Su arıza ihbar hattı. 186: Elektrik arıza ihbar hattı. 187: Doğalgaz arıza ihbar hattı.

    Acil Durum Eylem Planı'nda kimler yer alır?

    Acil Durum Eylem Planı'nda yer alan kişiler: İşveren. Acil durum ekipleri. Destek elemanları. Çalışanlar. Müşteri, ziyaretçi ve diğer kişiler.

    Acil durum mesajları 112'ye gider mi?

    Evet, acil durum mesajları 112'ye gider. 112 Acil Çağrı Merkezi'ne telefonla, Engelsiz 112 veya E-Call gibi uygulamalarla ulaşılabildiği gibi kısa mesaj (SMS) yoluyla da ihbarda bulunulabilir. Ancak, SMS ile yapılan ihbarlarda, çağrı karşılayıcının durumu doğru değerlendirebilmesi için mesajda mümkün olduğunca fazla bilgi (konum, açık adres, acil durum detayları) verilmesi gerekir. Acil bir durumda telefonla aramanın her zaman SMS göndermekten daha hızlı ve güvenilir olduğu, SMS'in sadece konuşamayacak durumda olunduğunda tercih edilmesi gerektiği belirtilmiştir.

    Acil durum planı hangi durumlarda hazırlanır?

    Acil durum planı, aşağıdaki durumlarda hazırlanır: İşyeri için muhtemel acil durumların belirlenmesi. Acil durumların olumsuz etkilerini önleyici ve sınırlandırıcı tedbirlerin alınması. Acil durum müdahale ve tahliye yöntemlerinin oluşturulması. Dokümantasyon, tatbikat ve acil durum planının yenilenmesi. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamına giren tüm işyerleri, acil durum planı hazırlamakla yükümlüdür.

    Acil arama nasıl yapılır?

    Acil arama yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: iPhone'da acil arama: Kilitli ekrana gidip "Acil Durum" seçeneğine dokunarak arama yapılabilir. Android telefonda acil arama: Kilit ekranından şifre girme ekranına erişip "Acil Durum" seçeneğine dokunarak yerel acil durum numarası aranabilir. SIM kart yokken acil arama: Kapsama alanı dışında olunsa bile, bağımsız mobil operatörlerinin sağladığı acil durum istasyonları sayesinde 112 gibi acil numaralar aranabilir. Acil arama özelliği, yerel düzenlemelere ve mobil operatörlerin politikalarına tabidir.