Buradasın
Ürün yönetiminin 7 temel ilkesi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ürün yönetiminin yedi temel ilkesi şunlardır:
- Pazar Araştırması ve Ürün Stratejisi: Müşteri ihtiyaçlarını belirlemek, rakip analizi yapmak ve hedef kitleyi tanımlamak 13.
- Ürün Geliştirme ve Tasarım: Ürünün fonksiyonlarını ve özelliklerini belirlemek, prototip oluşturmak ve test süreçlerini yönetmek 3.
- Fiyatlandırma Stratejisi: Maliyet bazlı, rakip bazlı veya değer bazlı fiyatlandırma stratejileri belirlemek 3.
- Lansman ve Pazarlama Stratejisi: Dijital pazarlama stratejileri kullanmak, doğru dağıtım kanallarını seçmek ve müşteri deneyimini ön planda tutmak 3.
- Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi: Ürünün giriş, büyüme, olgunluk ve gerileme aşamalarını yönetmek 3.
- Geri Bildirim ve Veri Analizi: Müşteri ve şirket geri bildirimlerini toplamak, verileri analiz etmek ve iyileştirmelere öncelik vermek 24.
- Sürekli Yineleme ve Geliştirme: Ürün performansını düzenli olarak gözden geçirmek ve veriye dayalı kararlar alarak sürekli iyileştirmek 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: