Buradasın
Ticaret sicili merkez nakli başvurusu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ticaret sicili merkez nakli başvurusu iki şekilde yapılabilir:
- Dilekçe ile başvuru:
- Antalya Ticaret Sicili Müdürlüğü’ne hitaben yazılan dilekçede, şirket merkezinin nakledileceği açık adres yazılmalı ve "Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 111. maddesine göre belge düzenlenmesini talep ediyorum" ifadesi eklenmelidir 3.
- Dilekçe ekinde, limited şirketler için 1 adet tadil tasarısı, 1 adet genel kurul kararı noter tasdikli fotokopisi; anonim şirketler için 1 adet tadil tasarısı, 1 adet yönetim kurulu kararı noter tasdikli fotokopisi, 1 adet genel kurul toplantı tutanağı noter onaylı fotokopisi ve hazirun cetveli fotokopisi; kooperatifler için ise ilgili bakanlık veya il müdürlüğünden onaylı 1 adet tadil tasarısı fotokopisi, izin yazısı, yönetim kurulu kararı ve genel kurul toplantı tutanağı eklenmelidir 3.
- Gerçek kişiler için, merkezin nakil edileceği ilin vergi dairesinden alınan görüntüleme belgesi gereklidir 3.
- MERSİS üzerinden başvuru:
- Şirket veya işletmeyi temsile yetkili biri, mersis.gtb.gov.tr adresine MERSIS kullanıcı bilgileri ile giriş yapar 3.
- "Başvurular" sekmesinden "Belge Başvurusu" yapılır ve şirket/işletme/kooperatif seçilir 3.
- Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir 3.
- "Belge Ödeme İşlemleri"ne girilerek sanal pos ile ödeme yapılır 3.
- Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, ilgili müdürlük yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır 3.
Başvuruların iş günlerinde ve çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: